Guideline Exceed - ny storsäljare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Exceed - ny storsäljare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline Exceed - ny storsäljare?

Guideline Exceed lanserades tidigare i år och är efterföljaren till ACT4 som sålts i många exemplar. Jag har sett att Exceed nämnts ytligt ett par gånger i forumet, men jag saknar djupare användarrecensioner av spöt, helst gällande 9' #5 eller #6.

Hur står det sig exempelvis mot LPXe eller ACT4?

Ligger väl i ungefär samma klass som LXPe och ACT 4. LeCie, är något bättre dock för att inte tala om Fario modellen. DET senare skulle jag vilja ha! Hade för all del tagit emot ett LeCie också.

Men kan du hitta ett ACT 4 i rätt klass och till rätt pris? Då vete fn om inte det är det bästa köpet trots allt? Iaf. är det ett väldigt trevligt spö. Och brukar inte spränga plånboken heller nu för tiden.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-02, 18:51.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hmm, det märkliga är att man nu mer kan hitta Exceed spön billigare än ACT 4 vilka har gått upp märkbart i pris verkar det? Fiske & Cyckel Center t.ex., hade ACT 4. #5 och #6 förut för runt 1300:- Men de låga priserna på ACT 4 verkar ha upphört.

Ta Exceed i så fall? Här är det till ett juste pris: http://www.xxl.se/fiske/flugfiske/fl...-piece-1082538

Kommentera

ACT4 har vad jag kan se slutat säljas hos dom flesta butiker då modellen utgått. Exceed verkar dock ha lanserats med ett något lägre pris än ACT4. Fast ett par hundra kronor hit eller dit spelar egentligen ingen roll.

Vad jag undrar är hur spöt upplevs, både när det gäller karaktär och kvalitet.

Kommentera

Det är ett halv snabbt spö med en djupare aktion ned i klingan. Halv snabba spön brukar passa de flesta.

Kvaliteten är det inget fel på alls. Brukar inte vara något kvalitets problem med någon av Guidelines pinnar.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-03, 09:41.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          160 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jansson00  
          Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
          0 svar
          84 visningar
          0 gillar