Scierra XDA Flugspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scierra XDA Flugspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Scierra XDA Flugspö

Hej
    Jag har beställ ett scierra XDA spö linklass 7/8 för kustfiske efter havsöring.
    Vad är era erfarnheter från dessa spö?
    Egentligen borde jag ha frågat er innan jag köpte spöt. Men priset var kraftigt nedsatt i affären så jag slog till

Var bor och fiskar du någonstans ? Jag har flera kompisar som fiskar med XDA och är väldigt nöjda med dem men i lägre linklasser 5 och 6. Annars så kan man väl säga att scierra har tappat som företag med inte allt för upplyftande utveckling av varken prylar eller spön. Ett undantag är Henrik Mortensens saltvattenserie av flugspön. Helt suveräna!!! En och annan fluglina har de väl också lyckats få fram som håller måttet. Men allt är ju en ekonomisk fråga. för rätt pris så...
    Senast ändrad av vattenvarg; 2004-10-22, 19:14.
    Skanky fishi`n in the ghetto is hard but..........

Kommentera

Bor i Skåne
      Fiskar vid havet. Har lärt mig flugfiske med hjälp av ett loop black line spö. Väldigt förlåtande aktion, bra för nybörjare, Vill ha något snabbare spö för kusten, men inte ett spö som är bara för proffs.

Kommentera

Lycka till !!!!

Då har du gjort ett bra val. Du ska inte glömma att flugspöns aktioner tolkas av ditt temprament, kastutveckling och känsla och det har inget med plånboken att göra. Det finns många bra flugspön i rimliga kostnadslägen Det gäller att hitta ett som passar just dig och din personlighet. Så grattis till flugspöt och hoppas att det ger dig många roliga minnen.
        Skanky fishi`n in the ghetto is hard but..........

Kommentera

Tack så mycket. Återkommer med fångstrapport när jag får min första fisk med spöt

Kommentera

har även jag ett XDA 9.6 fot klass 8. med en guideline pounch skjutklump.. kastar suveränt
            Fish On!

Kommentera

gillar inte scierras prylar, har dock ett par vadarkängor från scierra i garderoben :E
              [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

deras flugspön är riktigt fina måste jag säga.. kompisens vision intro är ingenting mot det.. kollade bla. lindningarna på hans spö och dom imponerade inte.. så mycket kan jag säga.. men alla har olika åsikter.. ska nog köpa mig ett till xda snart.. ett 2-hands 12,6 fot klass 9 för 1100kr
                Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
                  deras flugspön är riktigt fina måste jag säga.. kompisens vision intro är ingenting mot det.. kollade bla. lindningarna på hans spö och dom imponerade inte.. så mycket kan jag säga.. men alla har olika åsikter.. ska nog köpa mig ett till xda snart.. ett 2-hands 12,6 fot klass 9 för 1100kr
                  EHM du kan inte bedöma ett flugspö efter spölindningarna, utan det är klingan allt hänger på.

visst det är upp till tillverkarna att göra fina spön men fabriksbygda spön blir aldrig lika bra som custom, inte så konstigt när en fabrik trycker upp en massa spön efter beställning medan en spöbyggare själv kan se till att balansera spöt perfekt.

sen har vision mycket bättre grejjer än scierra.
                  [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

första intrycket är viktigt, det kan man inte säga nåt om. Iof var det deras billigaste spö men det var inget att hänga i julgranen tycker jag. om man tar lindningarna tex. så slår mitt loop adventure introt. Jag fick tag på ett adventure 8 fot #5-6 med grå/svart klinga och röda lindningar rätt billigt för dryga 3 år sen. Det ger ett mycket bättre intryck. Och för 1000kr så var det ett bra köp med rulle+lina och backing
                    Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    393 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    249 visningar