Uppgradering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Uppgradering

Hej!
    Det är nu dags att införskaffa ett nytt spö då det som används börjar få några år på nacken.
    Har tittat lite på detta set http://www.fishline.se/guideline-exp...roducts_id/984
    Är intresserad av ett klass 3 spö då jag fiskar mycket i mindre bäckar och små vattendrag.
    Är det värt att köpa ett sånt set eller rekommenderar ni något annat?

Tack på förhand

Hej!

Det där kitet är helt o.k. att köpa. Du får ju en hel del för den slanten.
    Men det kan vara en god ide' för dig att byta ut WF kit linan mot en 2:a sorterings, DT #3 lina från Dan Tackel nu när du ska fiska i små, strömmande vatten med dåligt med kast utrymme för vanliga luft kast på många ställen. DT linan har en bra roll kastnings förmåga och är överlägsen när det gäller en mjuk och precis presentation av flugan.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-10, 09:41.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Hej!

Det där kitet är helt o.k. att köpa. Du får ju en hel del för den slanten.
      Men det kan vara en god ide' för dig att byta ut WF kit linan mot en 2:a sorterings, DT #3 lina från Dan Tackel nu när du ska fiska i små, strömmande vatten med dåligt med kast utrymme för vanliga luft kast på många ställen. DT linan har en bra roll kastnings förmåga och är överlägsen när det gäller en mjuk och precis presentation av flugan.

http://www.dan-tackel.com/2200/flugl...-sorts-flyt-dt
      Tack för svar och tips, ska helt klart kollas upp.
      Hursomhelst så ska jag införskaffa detta set.

Kommentera

varför inte lyxa till det med guidlines act4 . jag har ett och är riktigt nöjd!

Kommentera

Det var faktiskt det första spö jag kom att tänka på i denna tråd. Men är svårt att hitta i de låga klasserna nu mer tyvärr. Har ju ersatts av Exceed modellen. Vilket är lika trevligt som ACT 4.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          150 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jansson00  
          Arbetar...
          X