flytlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flytlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• flytlina

tjenare. jag undrar om någon har någon erfarenhet från samaks flytlinor? tänkte slå till eftersom det är såpass billigt http://www.tradera.com/flugfiske-sam...2199_146159805
    är det värt det?

tack på förhand!

Kolla om dom följer aftm-klassningen.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

jag skiter nog i den. är denna bra http://fiskeflugor.se/product/327-ms...uit-green.html ?

Kommentera

Om jag vore du? Då skulle jag ta en Dan Tackel 2:a sorterings lina i stället. Billig och väldigt prisvärd.

Eller en Airflo Sixth Sence.

Denna lina är lätt för sin klassning. Så du bör ta ett snäpp upp.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg

Eller en Airflo Sixth Sence.

Denna lina är lätt för sin klassning. Så du bör ta ett snäpp upp.
          Vad har du för klumpvikt/AFTM på den/de du har Jock? Är lite sugen på att testa denna longbellyn, men har inte hittat några viktuppgifter på den.

Kommentera

En 6/7 till mina klass 5 spön är det jag kör med. Mycket trevlig och prisvärd lina. 14 m meter klump. Enligt en kille på Edge forumet så väger Sixth Sense 6/7 13 gram på 9 meter.
            På 14 meter väger klumpen 17 gram. Men det tycker jag låter mycket med tanke på hur man upplever linan. Hade en 5/6 hemma först men den var då för lätt.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-08, 21:11.

Kommentera

En 6/7 till mina klass 5 spön är det jag kör med. Mycket trevlig och prisvärd lina. 14 m meter klump. Enligt en kille på Edge forumet så väger Sixth Sense 6/7 13 gram på 9 meter.
              På 14 meter väger klumpen 17 gram. Men det tycker jag låter mycket med tanke på hur man upplever linan. Hade en 5/6 hemma först men den var då för lätt.
              Tack för infon. Stabbiga femmor du har Jock. Skulle nog knäcka min femma, om jag laddade på med den 6/7`an

Kommentera

Njae, så värst stabbiga är de inte = RST Mythos Blue och ett Competition Stix. Båda 9 fot # 5. De grejar ju en Dan Tackel DT 5 utan att den känns för lätt. Så jag tror snarare att vad Edge killen skrev om 17 gram på 6/7 Sixth Sense linan är en våg som har "glädje mätare".

Kommentera

Njae, så värst stabbiga är de inte = RST Mythos Blue och ett Competition Stix. Båda 9 fot # 5. De grejar ju en Dan Tackel DT 5 utan att den känns för lätt. Så jag tror snarare att vad Edge killen skrev om 17 gram på 6/7 Sixth Sense linan är en våg som har "glädje mätare".
                  Sjutton grams klumpvikt hos en sjua med 14 meters klump kan nog stämma bra och är väl inte så mycket. Gold sjuans klump väger ju över 20 gram.

Kommentera

Ja, det kan kanske stämma då. Jag väger ju aldrig linor på våg självt. Utan går helt efter hur de fysiskt fungerar till de spön jag har.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-09, 17:42.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    152 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X