Val av flugspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av flugspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Val av flugspö

Kom över en guidline rulle "storlek 4/5" samt en passande airflowlina till bra pris.
    På jakt efter ett vettigt spö i samma klass för en billig peng.
    Förslag?

Beror väl på vad du är ute efter utöver just linklass, men Guideline EXP4 i klass #5 säljs för 799 på dan-tackel.se just nu. Ett sånt har jag (fast jag betalade lite mer) och är nöjd - ett bra förstaspö för mig i alla fall. Jag har inte sett det billigare än för 799.

Kommentera

Hej!

Ja, EXP 4 är ett vettigt spö att börja med.

Klass 5 spön är lämpligt för Harr, Regnbåge, Röding Och Öring. Klass 4 funkar också men är något litet mer vind känsligt.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-16, 20:19.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pålsson Visa inlägg
        Kom över en guidline rulle "storlek 4/5" samt en passande airflowlina till bra pris.
        På jakt efter ett vettigt spö i samma klass för en billig peng.
        Förslag?
        Klass på linan?

Kommentera

Wf4f

Fick lina samt rulle för för 500:- med frakt

Kommentera

Vad är din budget för spöt? En WF 4 låter som om du ska ha ett klass 3 spö då i så fall? Litet i klenaste laget om du ska fiska P&T exempelvis. Kanske du ska ta och hänga undan WF 4:an så länge?
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-16, 20:24.

Kommentera

Så billigt som möjligt för en nybörjare, men säg runt 1000:-

Kommentera

Inte alltid man ska gå upp en klass med wf linor, snarare sällan med moderna linor. Funkar i och för sig att kasta med en något för tung lina, men spöts egenskaper förändras. Vad är det för lina?

Kommentera

Ja, då borde ju EXP 4 passa bra. http://www.dan-tackel.com/1006/exp4

Kommentera

Nog svårt att matcha EXP4 i den prisklassen. Men då gäller det spöklass och om du nödvändigtvis vill använda din klass 4-lina. Själv tycker jag inte, med min förvisso ringa erfarenhet, att klass 4 verkar vara så användbart, i alla fall inte för nybörjare. Om rullen är Reelmaster som du har fått tag i så är väl 500 ett helt ok pris för bara rullen med tanke på vad den har kostat, även om den verkar reas ut nu. Så jag hade sparat linan, köpt ett EXP4 i klass 5 från dan-tackel och lagt till en andrasorteringslina i lämplig klass och rullat på den tillsammans med deras billiga backing. Då har du betalat 1500 spänn (spö, rulle, backing, lina) för ett sjysst set och har en extra lina som kanske kommer till användning när du köper ett lättare spö eller som du kan sälja. Ja, så hade jag definitivt gjort om jag vore du.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    187 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                    1 svar
                    306 visningar
                    0 gillar