Nya flugfiskegrejer, vad tror ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya flugfiskegrejer, vad tror ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya flugfiskegrejer, vad tror ni?

tjoo

vad tror ni om Guideline Exceed spö, vision deep rulle och en bullet lina? allt i klass 6

Hej! Exceed, är ju ett bra spö. En Vision Deep 5/6 härifrån: http://kamms.jetshop.se/vision-deep-...260-c-193.aspx Obs! 200:- billigare här.

Och en Guideline Bullet #6 borde ju kunna jobba bra ihop.

Tänk bara på att kort klumpade linor med brant bak tapering som Bullet är medel distans linor = max 20 m. På längre lina än så är den inte lika kul längre.

Glöm inte att köpa 100 yards 20 pund backing också. Denna rulle väljer en hel del lina.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-10-08, 21:29.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

litar till 100 på dej Jock kan du inte rada upp några linor som går att jobba bättre och enklare med på längre distanser

Kommentera

Bullet är en underbar lina o kasta med. Som medioker kastare lägger jag ut 27 -28m när jag lyckas sträcka ut helt. Grym o rollkasta med i trånga lägen.

Spöt e kalas det med.

Kommentera

kanon då kör ja på dessa

Kommentera

Ursprungligen postat av djupet Visa inlägg
            litar till 100 på dej Jock kan du inte rada upp några linor som går att jobba bättre och enklare med på längre distanser
            Varsågod.

Ett tips till lina om du inte helt har ställt in dig på Bullet? Är denna: http://shop.el-ge.se/guideline-4cast-p-2149-c-370.aspx

Eller om du vill lättare kunna hålla långa lin längder i luften plus superb över rullning och presentation av nymfer och torrisar? Man får dock jobba långsammare i kasten med en sådan här lina + ha en hel del av linan utanför spöts topp ögla innan den börjar att skjuta som den ska.

Skjuter inte riktigt så fort som en WF dock.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-10-09, 22:00.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Om du bestämmer dig för att köpa vision deep så kan jag rekommendera att köpa den på fishline istället då de har prisgaranti, fri frakt och att det ingår backing när du köper en rulle. Så kontakta dem innan köp och säg vad den kostar och var den har det priset så får du den för det. Säg även till att det krävs minst 100m/yrds backing (270m gick det på om du kör guideline micra 20lbs tillsammans med min 5/6 sjunk), då spolen är lite djupare, så får du det med. Så gjorde jag och då får du rulle + backing för 469kr inkl. frakt. Lite omständigt kanske men du sparar ändå någon hundralapp.
              Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
              Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Är det en kortklumpad lina du vill ha, så finns det ganska många att välja på som även presenterar hyffsat. Använder själv Rio Outbound short och Dart. Fast det finns ju många bra, Vision Vibe, Loop Evotec etc. Rätt tid att hitta linor till bra priser nu. Bara att hålla lite knas på reor och Tradera

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                2 svar
                157 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jansson00  
                Arbetar...
                X