Uppgradering inför sommaren! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradering inför sommaren!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Uppgradering inför sommaren!

Hej, behöver tips på iallafall på en ny rulle då min åkte i backen efter en färd hem på fyrhjuling.
    Just nu har jag Vision koma plus#5-6 på ett Guideline Exp3 #6. På det hade jag Guidelines Force flytlina.

Behöver då en ny rulle och alla tips på spön är välkommna, skulle kunna sträcka mig till 4000:-
    för spö och rulle.
    Fisket är inriktat på harr och öring.

Tacksam för svar! =)

Hej!

Guideline Fario är ju trevligt som fn: http://www.dan-tackel.com/998/fario
    Rulle modell 4/6: http://www.dan-tackel.com/1013/reelmaster-la

Total pris : 3948:- med ett 9 fot klass 5 Fario. Exklusive frakt dock.

Eller om du vill ha ett spö med lugn aktion och mer åt 3/4 - hel aktion ned i klingan hållet?

Sameo Classic Complete kit: http://www.flugor.se/ Fina grejor!

Edit. Vill du ha ett litet billigare spö men som fortfarande är mycket trevligt? :

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-06, 20:12.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Är bra pris på Jensen Argon nu. Grymma pinnar till finfisket! Får själv hem ett 10" #4 nu i veckan.

Kommentera

ååh fario har jag varit sugen på länge, man kanske ska slå till nu när man har pengar då?

Kommentera

Ja, känner du för att lägga upp den slanten? Så har du ju sedan ett spö som du kan trivas med i X antal år. Ihop med en DT lina, så har du ju verkligen ett combo för fin liret med torr fluga och nymf. Och som även klarar att dräpa iväg en och annan medium stor streamer vid behov. Reelmaster LA, är en fin rulle för den slanten. Har fått beröm för sitt broms system i tester.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-08, 10:33.

Kommentera

Uppgradering inför sommaren!

Låter bra, blir ett sådant! Tack för tipset

Kommentera

Varsågod. Du får väl återkomma med rapport längre fram om du känner för det? Vore kul att höra vad du tycker?

Kommentera

Absolut!

Kommentera

Ska bli spännade att höra ditt tyck. Och tjänar ju som recension för framtida ev. köpare också.

Kommentera

Har läst lite nu om farion. tydligen ska korken vara väldigt dålig, någon som har erfarenhet av de?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X