Glöm inte att fixa en pålitlig vadar stav också. Runt 500:-får man ge för en bra, delbar sådan.
Pool 12, har en odelbar stav som kostar ca. 250:- också.
Staven, är en bra livförsäkring.
Välj vadare och en käng storlek som gör att ni kan ha på er rejält med varma kläder / sockor vid behov.
Inom vadare sektorn är de det. Men de kan ju för den skull vara o.k. Blir bara litet misstänksam om detta är andas vadare för det priset? I så fall? Så kan man misstänka att membranen kan vara av lägre kvalitet. Keeper kitet från Vision däremot har det inte klagats på.
Edit. Sedan, ska man ju aldrig tvätta membran kläder eller andas vadare i vanligt tvätt medel. Det guckar igen membranen med tiden.
Jag har galon vadare liggandes här hemma, 200kr + frakt 42-43. Har även neopren vadare som är inköpta till Hö fisket på kusten nu i Januari använda vid 2 tillfällen, väldigt sköna att ha på sig 400+frakt, 44-45.. Är ute efter vadarbyxor med kängor då jag kan använda dem inom fler användings områden.
Intressanta dem Scott! Hur är det med storleken då jag är 186, har också 34 i längd i jeans om det hjälper, L eller Xl må tro?
Kommentera