Beslutsångest.......hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beslutsångest.......hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Läste ditt test, verkar ju vara ett helt okej spö. Vilket skulle du nu rekommendera ? Har ju inte möjlighet att testa något av dom. Har bara ett 15 år gammalt Abu startkit att jämföra med.....
    Sen är frågan om man ska köra på #5 eller #6 .
    Senast ändrad av Andreas Persson; 2013-03-13, 23:10.

Kommentera

Hmm, Vipu skulle jag säga i nu läget. Inget ont om EXP 4 i sig, men Vipu är litet vassare.

Å andra sidan, vilket av dessa pinnar / kit du än väljer? Så är de bra mycket bättre än ABU setet.

Klass 5 skulle jag säga. Ett sådant set ger faktiskt litet mer i fråga om upplevelsen av att drilla fisk. Och en WF 6 lina är ju generellt sett något litet mindre plask benägen än en WF 7 lina. Något man uppskattar när man fiskar torrfluga och ytlig nymf på vakande fisk i stilla vatten.

Skillnaden i vind känslighet är obetydlig.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-13, 23:20.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tror inte jag blir besviken på något av dom med tanke på vad jag haft innan. Blir en beställning ganska omgående.
        Sen får vi hoppas att snöande tar slut å vi får lite vår så man kan komma ut å inviga utrustningen.

Tack för ett bra test och alla råd.

Kommentera

Ja du! Just nu är det - 7 C utanför fönstret och små snöar dessutom. Hoppas att det är den sista döds ryckningen från vintern man upplever nu? Skulle bli knäckt om den i slutet av månaden beräknade premiären i mina P&T vatten gick i putten.

Varsågod. Glad över att jag kunde hjälpa till att bena ut kit valet litet åt dig.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-13, 23:29.

Kommentera

Ja det hade varit tråkigt om man inte kunde komma ut till våra fina P&T vatten här omkring.
            Vi ses kanske där ut. Jag är den som aldrig får fisk ;-)

Kommentera

Det gör vi säkert. Du har ju nära till Björka dammen som är mitt favorit P&T vatten. Och då kan vi slörpa i oss en kopp fika ihop på någon av ljugar bänkarna och blöta några flugor vid tillfälle.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-13, 23:46.

Kommentera

Nu var det beställt. Blev faktiskt Exp4 setet, har känt på spöt i butiker och det känns fint. Nu måste det bli vår !!

Kommentera

Trevligt!

Blev självt positivt överraskad första gången jag prov kastade en sådan pinne. Reelmaster rullen och Force linan finns det inte så mycket att orda om. Beprövade grejor som levererar.

Jag kan bara instämma med föregående talare om våren. Men tittar man ut genom fönstret? Så känns P&T premiären rätt långt borta.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-20, 21:11.

Kommentera

Nu äntligen är premiärturen avklarad med nya grejorna. Blev ingen fisk på fluga idag, missade ett mothugg :-( ringrostig som fasen. Prylarna funkar jättebra så det kan rekomenderas. Regn och blåst gjorde att jag drog fram haspelspöet och klippte en båge på 2.6 kg ändå :-)

Kommentera

Kul att höra att du är nöjd med prylarna. Men att trots det ge sig till att fiska spinn? Fy skam! Nästan majestäts brott det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X