Beslutsångest.......hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beslutsångest.......hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beslutsångest.......hjälp

Ska köpa nya prylar och har kommit fram till 3 set som är intressanta, men vilket ska jag satsa på. Kommer fiska P&T mest i Skåne. Så klass 5/6 blir det.

Här är kandidaterna :

Kom med tips och råd snälla.

Skit i de där flugviftandet och köp dej en ordentlig multirulle o en gäddpåk så drar vi ut o bänder krokodilB-)

Kommentera

Vipu eller EXP 4 kitet i så fall. Atom, funkar bäst i klass 7 och uppåt för kust HÖ m.m. Ganska styvt spö med topp aktion.

De andra är kiten är väl lämpade för det du ska fiska efter. Funkar fint till Harr, Röding och stationär Öring också om du ska norr ut någon gång senare?

Du får ju en bra rulle och lina med båda kiten.

Om du kan vänta någon dag? så får jag hem ett Vipu spö till test. Då kan jag tala om för dig vilket av EXP 4 och Vipu spöt som känns bäst?
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-11, 00:25.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av maccan1980 Visa inlägg
        Skit i de där flugviftandet och köp dej en ordentlig multirulle o en gäddpåk så drar vi ut o bänder krokodilB-)
        alla börjar väl sin käriär med att "bända" krokodiler, men evolutionen har sin gång och man lämnar grottfisket bakom sig ;-)
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Jag ska försöka hålla mig lugn ett tag till.

Kommentera

ett tips är att vänta till mässan i jönköping om du ska dit, de kan ha bra erbjudanden på flugfiske set
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Vi kanske kan jaga lite krockodiler iallafall har lättare utrustning för det med.

Kommentera

Jag kommer att lägga upp recensionen på Vipu spöt här:

Kommentera

Väntar med späning på dit utlåtande på vipu spöt. :-)

Kommentera

Förhoppningsvis är spöt redan på väg till mig? Men under veckan så har jag stora förhoppningar om att få det. Beror helt och hållet på om och när Vision har fått iväg det till butiken? Vad det gäller själva butiken, så vet jag att de gör sitt bästa för att leverera snabbt.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-11, 11:12.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    147 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X