Vadare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vadare?

Hej!

Har tänkt att inhandla lite utrustning innan säsongen drar igång och högst på listan står vadare.

Tänkte höra lite med er kunniga om andasvadare, och främst om man skall välja midjevadare eller fullstora.

Prismässigt vill man ju ha så billigt som möjligt men vill absolut inte köpa nått skit.

Tankar?

Om du menar valet mellan vadarstövlar eller vadarbyxor, då är vadarbyxor är det rätta valet. du har mer användning av byxorna än stövlarna(större användningsområde).

Kommentera

Ursprungligen postat av Mickefinn Visa inlägg
      Om du menar valet mellan vadarstövlar eller vadarbyxor, då är vadarbyxor är det rätta valet. du har mer användning av byxorna än stövlarna(större användningsområde).
      Tror han tänker på http://www.simmsfishing.com/shop/wad...uide-pant.html vs http://www.simmsfishing.com/shop/wad...ckingfoot.html ?

Gå vadare som går upp till bröstet! Kispiox settet är prisvärt.

Kommentera

Det stämmer vonelffors.
        Okej, det lutar åt fullstora vadare med tanke på att midjevadare trots allt är mer begränsade.
        Skulle vara surt om det faller på 20cm vadning i skarpt fiskeläge

Frågan är ju om det kommer vara nån form av rea på våren eller utförsäljning av förra årets modeller?

Den där jävla önskelistan till tomten bara växer och växer måste hålla hårt i slantarna och börja beta av den lite

Kommentera

Precis! Man kan alltid vika ned dom

Kommentera

jag har visions keeper andas vadare. kostar 2000 kr inkl kängor och är mycket nöjd. använder dom både till havsöring runt kusten och träsk och sumpmarks vandringar för att komma fram till mamma mega gädda

Kommentera

Jag skulle också köpa ett par fullstora vadare.

Vad du först bör visa hänsyn till är att alla människor är inte lika. Det innebär att ett dåligt tips om ett par vadare från peson X inte behöver vara dåliga i person Y:s mening.

Till att börja med skulle jag börja titta på nordiska fabrikat så som guideline, vision och loop. Alla har bra kundservice men personligen har jag upplevt guidelines som bäst. Från andra personer som fiskar mycket har jag hört exakt samma.

Jag pratade med en guide i USA när jag var där, som aldrig skulle titta åt ett annat håll än simms. Han guidade över 300 dagar om året och ett par höll i ungefär 6 år. Motsvarigheten tar jag som exempel ett par vision som jag hade eller ett par loop och guideline som två vänner hade (ur prissegementet under 3000 kr inklusive vadarskor). Inte ett par av vadarna höll längre än 60 dagar. Som tidigare sagt, kanske var det fel på våra kroppar. Alla fick dock ett par nya genom kundservicen. TUMMEN UPP!

Idag använder jag ett märke som heter 2insticts och är också ett nordiskt (norskt) företag. Än så länge handlar det om ungefär 60 fiskedagar och dom är fortfarande hela, *knack knack*.

Slår du ut detta som helhet skulle jag köpa ett par guideline vadare, vänta tills dom pajar och samtidigt spara pengar till ett par simms g4z. Där har du investeringen, även om dom kostar loppan

OBS!! Vad en del människor inte tänker på är: oavsett vilka vadare du köper så MÅSTE man vara försiktig när man använder vadare. Att vandra genom buskar och snår är dömt att misslyckas, likaså sitta onödigt ofta på stenar eller klättra med knäna upp ur vattnet. Dom behöver inte behandlas som en porslinvas men sunt förnuft. Dina vadare är skilnaden på en bra och dålig fiskedag!
              sigpic

Kommentera

Är också på jakt efter vadare och kunde ju inte undgå att se biltemas vadare såklart, är det bara rent skräp eller är det ett såntdär guldkorn man kan hitta där ibland? med tanke på priset så chansar jag på det först nämnda men hade ju inte skadat med ett uttalande från någon som testat!

Kommentera

Skit...
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
                    Skit...
                    Har du testat dom eller har du bara bestämmt dig att allt från biltema är skit?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    393 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    249 visningar