Har kikat runt lite på ny rulle, är väldigt inne på att skaffa en vision GT. Men då kommer nästa grej man tänkte på, de finns rullar som har bromsratten på vevsidan. Detta måste vara otroligt bekvämt när man drillar fisk. Speciellt med tanke på att jag inte drar åt min speciellt hårt när man kastar efter fisk, utan justerar den när man väl krokat en firre. Oftast så räcker det med att ta hem fisken med linan mellan fingret och hantaget. Men ibland så kommer det lägen då man får på en riktigt stridig fisk som drar ut lös linan plus lite till. Vad jag kan minnas från dessa dunster man haft så har bromsen vart knölig att komma åt.
Nån här inne som har bra erfarenheter av dessa rullar med bromsen på vevsidan, samt tips på sådana rullar.
Har drygt 1 månad på mig att bestämma vilken rulle det blir, just nu ligger vision GT på top listan
Nån här inne som har bra erfarenheter av dessa rullar med bromsen på vevsidan, samt tips på sådana rullar.
Har drygt 1 månad på mig att bestämma vilken rulle det blir, just nu ligger vision GT på top listan
. Scierra har TX1, som jag tycker har en häftig design, fast om den är bra?
Kommentera