Vision Koma Trout - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision Koma Trout

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision Koma Trout

Någon som har erfarenhet av rullen?

Den är en helt ny modell för 2005 och priset är mycket bra för en aluminium rulle.

Funderar på att göra ett inköp. Frågan är om det är någon som redan köpt en sån och har några erfarenheter... eller inte köpt en men fortfarande har kännt på rullen och har någon åsikt.

kände på dom igår och de var helt ok. Inte lika fin finish som svarade rullar men det spelar ju inte ngn roll. De var heller inte så tunga som jag trodde de skulle vara utan de låg lätta i handen.

Kommentera

Ja jag har beställt. Beställde i "blindo" vart lite besviken på finishen även om den egentligen är OK speciellt med tanke på priset (1200:- i sverige och ca 700:- i england)

Bromsen verkar helt OK och den rymmer grymt med lina.

Ska återkomma när jag provfiskat med den. Köpte en 7/8 som jag ska ha till gädd och laxfiske.

Kommentera

varifrån england köpte du den? 700 inkl frakt?

Kommentera

Ursprungligen postat av yoxler
          varifrån england köpte du den? 700 inkl frakt?

Sportfish is the ultimate one stop fly fishing shop for everything needed to enjoy game fishing. Kit yourself out with the latest tackle, equipment & clothing.

Jag gav ca 850:- med frakt. Då beställde jag 1 rulle + 1 extraspole och en 10 pack gädd krokar.

Då hade jag dyngtur och fick spolen på köpet.

Det var en kampanj beställ 1 rulle + spole och få spolen gratis. Den gäller fortfarande enligt hemsidan.

Edit: På extraspolen var det dessutom pålindat dracon backing

Kommentera

En detalj om man funderar på att beställa från england (eh två egentligen)

1. Det syns inte i kundvagnen att du fått rabatten. (inte för mig ialla fall men är inte säker på att det erbjudandet fanns på deras hemsida när jag skickade beställningen)

2. När du betalar med mastercard/visa så kräver de giltigt Från och med (inte bara tom). Vilket vi inte har på våra kort. Men efter kontakt så verkar det som det går bra att uppge från och med år 00 mån 01. Både jag och kompisen har provat det och det har fungerat.

Happy shoping
            Senast ändrad av grebgokz; 2005-04-08, 12:10.

Kommentera

jo det var bra pris! vill dock känna lite på nya CLWn innan jag slår till

men för det priset så är nog koman svårslagen.

Kommentera

Hej !
                Funderar på samma rulle som du. Men det kanske är bättre att lägga till 250 kr? Så får man en Danilesson rulle, orginal Dryfly för 1500 kronor...
                //Peter

Kommentera

beror ju mer på om du vill ha broms eller inte. Själv hade jag nog valt dry fly om jag köpt rullarna i sverige men den kostar ju bara 850kr typ inkl extraspole i england.

Kommentera

Ursprungligen postat av fjellbekk732
                    Hej !
                    Funderar på samma rulle som du. Men det kanske är bättre att lägga till 250 kr? Så får man en Danilesson rulle, orginal Dryfly för 1500 kronor...
                    //Peter

Jo men du får ju lägga till 650:- + frakt ca 750:- för en danielsson dryfly.

Den kostar ju ca 1500:-

Dessutom så ingår ju då en extraspole i Koma dealen.

Jag vill dock ha broms på mina rullar. En rulle som jag gillar är dock Danielsson FW 4-7

Men då kostar den 1950 +800 +100 = 2850 inkl frakt och extraspole. Jämför det med Koman som kostar 850:- inklusive frakt och extraspole. Det är en prisskillnad på 2000:-

Jag har en kompis som satsat på just en sån rulle och danielsson rullen är bättre kvalitetsmässigt och har mycket bättre finish. Sen om man vill betala de två extra lakanen för det är ju fråga om tycke och smak... och ekonomi.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                    8 svar
                    545 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    576 visningar
                    0 gillar