Kan inte säga att jag är imponerad av minsta Vision GT rullens broms system. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan inte säga att jag är imponerad av minsta Vision GT rullens broms system.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ABU's gamla hederliga är inte dum. Kommer i kit med rullolja för runt 80 bagis.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det går att få tag på gamla LW ibland. ADH brukar göra en stor beställning på special rullar från danielsson. LW, FW och andra färger på de vanliga. Tror inte de har några lw 4-7 kvar dock. Själv ringde jag och pratade med Tomas på danielsson och han hittade delar så de kunde bygga ihop en lw 4-7 till mig.
      Riktigt trevlig rulle...

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
      Sitter den där för att bromsa eller för att låta?
      Om du tar bort den slipper du ju knarreländet. På danielssonrullarna är ju knarren valfri, har ingen som helst funktion mer än att låta och du kan välja själv om du ska ha den eller inte.

Köpa billigt brukar bli dyrt, håll dig till Danielsson och du slipper problem.
      Synd bara att dom slutade med Lw serien innan jag hann köpa men Lw four-7

Kommentera

Angående tålig plast så visst finns det mycket tålig plast...säkert är dessa "pinnar" av tåligt matrial annars skulle väl inta Vision skicka med 3 extra

Nej det blir att plocka fram sina gamla ABU Double'...tunga, klappiga och skramliga men de går att köra över med en Nissan micra och ändå fiska vidare.
        Senast ändrad av - cs-; 2013-05-01, 11:32.

Kommentera

Jo, visst det finns plast som är ruggigt tålig. Hade en Ryobi haspel rulle en gång i tiden med plast / nylon kugg. Den höll länge.

Men att Vision skickar med 3 gummi bussningar och 3 st pinnar i reserv tror jag inte handlar så mycket om service mind som att de vet om att de inte håller så värst länge. En kille som jag läste om på nätet hade fått byta både bussning och pinne redan efter litet mer än ett halvt års användning. Bara friktionen mot metall tänderna inne i spolen mot plasten efter några hårda lång rusningar från fisk lär tära på plasten en del. Och sedan alla de gånger man drar ut och vevar in lina under några fiske pass uppe på det så tja..... Du förstår ju hur det blir.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-01, 21:12.

Kommentera

Tack ! Blir till att införskaffa

Kommentera

Gör det. Abu smörjorna funkar bra och har en relativt lång smörj tid. Det finns visst någon slags "High performance" smörja för multiplikator rullar också. Men jag tror inte skillnaden i smörj förmåga och livs längd är så stor att det är värt att betala extra för.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                Gör det. Abu smörjorna funkar bra och har en relativt lång smörj tid. Det finns visst någon slags "High performance" smörja för multiplikator rullar också. Men jag tror inte skillnaden i smörj förmåga och livs längd är så stor att det är värt att betala extra för.
                Ok tack för bra råd som alltid

Kommentera

Varsågod.

Kommentera

Jock, Hur tusan fick du loss spolen från rullen?

Kommentera

Man får dra ut den med milt våld. Det sitter en rätt kraftig gummi bussning eller liknande inne i spolen som som nyper fast den på axeln i stället för den gamla hederliga lås spaken.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-03, 10:31.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                      8 svar
                      543 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      576 visningar
                      0 gillar