spöfunderingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spöfunderingar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• spöfunderingar

Hej jag är ny på flugfisket och undrar om nåt av dessa är nåt att ha för en nybörjare
    jag funderar på vision keeper kitet, vision atom, har även sett bra pris på scierra hmx
    scierra hmx orbit combo fast jag behöver bara ett spö och lina då jag har en okumaairframe 4-6 som ligger oanvänd kanske dett pool12 på clasolsson om man byter rullen dom har även scierraHM+ för runt 1000 kr på sportfiske prylar hoppas nån vill tipsa
    mvh svengunnars

Extrarullar är alltid bra att ha så stirra dig inte blind på att du redan har en rulle Den dagen du vill byta lina är det skitsmidigt att helt enkelt bara byta rulle.

Kommentera

oki jo det är ju en bra ide i och för sig hittade scierra emerger combo för 799 om det är nåt bra spö

Kommentera

Min bror har ett emerger och är nöjd. Hans är ett par år gammalt men i alla fall.
        Jag köpte mig ett Vision Vipu sett nu till säsongen mycket trevligt sett men det kostar 2000:-
        Och om dt är mer än dubbelt så bra för en som är så grön på det som mig...
        Vet inte...

Men de är nog en smaksak.

Kommentera

oki det låter lovande jag såg att emerger kostar runt 1800 i normal pris och runt 1300 på ex pris på övriga butiker så 799 verkar som ett klipp fast vipu verkar ju fint me helt klart fast med emerger ser det ut som en okuma airframe rulle som jag har på hyllan så då får man ju tvålikvärdiga och kan ha olika linor på dom tänkte jag

Kommentera

Japp det har du rätt i Svengunnars.
            Och det är säkert lika bra som något annat att lära sig fiska med...

Kommentera

beställde kitet nu så nu får man snart klämma på det det verkar följa med en dvd film med instruktioner så det blir kul att kolla in det , om man ska köra nymfer vilken lina föredras då tro? jag fiskar mest i stilla vatten , sjöar och liknande tänkte ha nån sjunkare på min andra rulle

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
              7 svar
              412 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
              8 svar
              289 visningar