Guideline Fario eller Sameo Globetrotter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Fario eller Sameo Globetrotter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline Fario eller Sameo Globetrotter?

Hallå.

Tänkte slå till på ett nytt spö nu på måndag!
    Efter att jag läst runt en del så har jag fastnat för Fario #6 eller Globetrotter #6.
    Jag provkastade Fario igår och tycker att det verkar vara ett kanonspö.
    Har ingen möjlighet att testa Globetrotter så jag undrar om det är någon som haft
    möjlighet att jämföra dom båda?

/Richard.

Har aldrig testat globetrotter #6 bara #5 och det är ett riktigt trevligt spö. Men det är fariot också. Tror att de är ganska lika i aktionen.
    Du blir nog nöjd vilket du än väljer...

Kommentera

Ok,tack!
      Det lutar åt Fario efter som jag som sagt inte kan prova Globetrotter!

/Richard.

Kommentera

Globetrotter spöt liknar nog Classic modellen en hel del. Dvs. med en ganska långsam hel aktion.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Globetrotter spöt liknar nog Classic modellen en hel del. Dvs. med en ganska långsam hel aktion.
          Du har alldeles rätt i Jock att globetrottern påminner en del om classic spöna.
          Men jag är högst tveksam till att du någonsin provat ett. Varför har du fått för dig att det är långsamma spön med helaktion?
          Som jag tror jag beskrivit några gånger innan så är det ganska bra klipp i dem.
          Är man ute efter ett riktigt långsamt spö med helaktion så kommer man nog bli besviken..

Kommentera

Jodå, jag har faktiskt prov kastat med ett sådant i klass 6. Annars så skulle jag inte ha uttalat mig om detta. Att jag upplever Classic spöt som relativt långsamt kan bero på att jag jämför dem med mina RST Mythos Blue och Streamstrix Competition stick #5, som båda sägs vara halv snabba och halv aktion....Något som jag tycker mig kunna bekräfta. Det senare är ju iof. en personlig upplevelse av spöna / spöt i fråga. Precis som du upplever de spön du har testat. Och i jämförelse med dessa pinnar så är Classic i mitt tycke rätt långsamt med en aktion en bra bit ned i klingan.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det är ganska stor skillnad på att jobba en bra bit ner och hel aktion.
              Och när man prickar de dubbla ryggraderna så är spöt inte speciellt långsamt. Men håller man det lite snett då dör klingan..

Kommentera

Hallå.

Är Globetrotter snabbare än Classic?

/Richard.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gråben Visa inlägg
                  Hallå.

Är Globetrotter snabbare än Classic?

/Richard.
                  Båda är 3/4, men globetrottern är lite snabbare.

Kommentera

Ok,tack för det!

/Richard.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    158 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X