Hi Level Dreams - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hi Level Dreams

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hi Level Dreams

Hej är det någon som har erfarenheter om detta spö. Är sugen på En 7fot 1-2#.
    Är det något att ha värkar att vara ett riktigt härligt spö.

Hej!

Jo, Dreams är ett fint torrfluga och nymf spö med böj ned en bra bit ned i klingan. Säkert ett spö som trivs fint med en DT eller en longbelly lina. Dan Tackel, har ju en bra 2.a sorterings DT lina ned till klass 2. Klass 1 linor är det knepigt att få tag i.

Blir nog enklare att hitta linor till Dreams 7.9 fot klass 2/3 i så fall? Skillnaden mellan klass 1 och 2 är inte stor. Och kanske du kan leva med ett 27 cm längre spö?
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-14, 21:04.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Där jag fiskar är det ganska svårt att ha ett långt spö och har en kompis som har en 7 fotare och tycker det är lagom. Ja jag har nu bestämt mig att det kommer bli dan tackels andrasorterings DT lina #3 i och med jag väljer i klass tre är för att de linorna följer väll gammal klasningen. Hur är den linan fast den har lite fel på sig försämrar det kastandet?
      Eller är det oftast bara färgfel?

Kommentera

Jepp de följer AFTM. Det gör iof. de flesta DT linor till skillnad från WF.

Det enda som är fel på deras linor är att kan vara någon liten blek fläck eller flammighet i färgen och att på WF linorna, kan skjutlinan vara 1 till 2 m kortare än normalt. Det är allt.

Annars är det en trevliga linor på det hela taget.

Edit. Om du nu köper Dreams #1/2. Så kan du nog iaf. köra på med en DT #2. Det blir väl knappast några kast upp mot 20 m det blir fråga om där du ska fiska kan jag tro?
        Så litet överbelastning ska nog funka hur som helst.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-23, 17:21.

Kommentera

Låter bra

Kommentera

Skulle vara intressant att höra vad du tycker om det spöt när du har fiskat litet? Så om du har lust? Då kan du väl skriva en liten recension.

Kommentera

Ja, jag ska beställa alla grejer på mån. Längtar. Jag gör gärna en recension

Kommentera

Juste!

Kan förstå att du längtar. Det är ju nästan som julafton varje gång man får nya grejor.

Kommentera

haha så sant som det är sagt. Min sambo tittade in i min man-cave igår där jag satt med mitt nya spö, spolade på lina, kollade fiskefilmer och längtade efter helgens fiskeresa. Hon skattade och mumlade nått om småpojkar dagen innan julafton.
                  #OneFly
                  http://vimeo.com/onefly
                  http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                  7 svar
                  402 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                  8 svar
                  264 visningar