Linkorg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linkorg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Linkorg

Hej!

Har ju börjat fluga gädda från båt och något som gör mej riktigt förbannad är när man känner att man har en riktigt skön laddning i spöt och när man sedan skjuter så har man lyckatsställt sig på linj****n eller får massa småtrassel så vill helt enkelt ha tips på en bra linkorg dock inte orvis version som ja tycker e lite för dyr.

Mvh/christian

Ikeas barnpall a 19 kr är kanon....
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Du har denna som är rätt smidig med. http://www.tajtlajn.se/flexistripper-p-1782-c-142.aspx
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Kör själv med flexi-strippern. Rekommenderas - lätt, smidig och fyller sin funktion med bravur.

Kommentera

Har testat ett gäng korgar och strippern är outstanding. Fungerar klockrent och korvgubbekänslan försvinner helt Dyr plastbit, men värd varenda krona.

Kommentera

Vad jag har fått rekommenderat så är det linkorgar med HÖG kant.

Kommentera

Jag hade samma problem innan jag köpte mig en flexi stripper, när man äntligen timar rätt så nog fn står man på linan, eller så har linan tagit formen av en telefonsladd från 70talet, eller fastnat i något...

Visst funkar strippern, men när jag glömde den förra veckan så blev jag tvungen att använda gäddhåven liggande mellan toften på båten, det funkade faktiskt ännu bättre (strippern får jag också att trassla ibland), så jag klurar på om någon "mjuk" variant, typ minihåv men gumminät är bättre.

Vadar man djupare så strippern lägger sig i ytan är den värdelös, då flyter linan ihop och snor ihop sig till ett nystan i varje kast, då åker den bak på ryggen och så kör jag utan.
              Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
                Jag hade samma problem innan jag köpte mig en flexi stripper, när man äntligen timar rätt så nog fn står man på linan, eller så har linan tagit formen av en telefonsladd från 70talet, eller fastnat i något...

Visst funkar strippern, men när jag glömde den förra veckan så blev jag tvungen att använda gäddhåven liggande mellan toften på båten, det funkade faktiskt ännu bättre (strippern får jag också att trassla ibland), så jag klurar på om någon "mjuk" variant, typ minihåv men gumminät är bättre.

Vadar man djupare så strippern lägger sig i ytan är den värdelös, då flyter linan ihop och snor ihop sig till ett nystan i varje kast, då åker den bak på ryggen och så kör jag utan.
                Har du vänt den åt rätt håll. Piggarna upp, så går det inte misslyckas

Kommentera

Har kollat runt lite på olika forum och strippern verkar ju klart smidigast och va mest populär så har redan beställt en så får försöka att inte slänga spöt i vattnet nu under helgen tack för svaren

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                    Har du vänt den åt rätt håll. Piggarna upp, så går det inte misslyckas
                    Piggarna upp och bandet runt pannan så jag slipper slita på solglasögonen och kepsen
                    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    392 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    249 visningar