Hjälp med flytlina till torrflugfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med flytlina till torrflugfisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med flytlina till torrflugfisket

Tjena

Tänkte skaffa mig en ny flytlina till torrflugfisket #5.
    Så tänkte höra ifall någon av er här kan rekommendera mig en grym lina som håller hög klass. Priset kvittar. Ska enbart fiska regnbåge.

Tack på förhand!
    SFK Spinnaren

Hej!

diedose här på forumet säljer en sådan Bardo lina som är riktigt bra. Den ligger på 187:- Och den spöar en del av de betydligt dyrare linorna. Håller dessutom den gamla AFTM klassningen. Inte många WF linor som gör det i dagens läge.

PM'a honom vet jag.

Edit. Den är en standard lång klump med en rätt normal tapering på denna lina också.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-23, 19:37.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack så mycket Jock Scott
      SFK Spinnaren

Kommentera

Varsågod.

Kommentera

Göran, får du % av honom eller? (skämt å sido)

Även jag blev intresserad att testa hans linor, då jag tänkt skaffa en #5 sjunk till min andra rulle.

Kommentera

He, he, he! Nej, de linorna är så pass billiga att jag nog klarar av kostnaden ändå. Och den är så pass fin att den egentligen skulle kunna göra reklam för sig självt. Jag bara berättar om den för att ni ska veta om att den finns att få tag i. Och slutligen för att den är ett bättre alternativ till Dan Tackel 2:a sorteringen och några av de dyrare linorna.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-25, 09:10.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Edit. Den är en standard lång klump med en rätt normal tapering på denna lina också.
              Och hur ser en sådan standard lång klump/normaltaperad lina ut?

Kommentera

Ca.10.5 m lång med en ganska flack front och bak tapering på klumpen.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-25, 21:04.

Kommentera

Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg
                  Göran, får du % av honom eller? (skämt å sido)

Även jag blev intresserad att testa hans linor, då jag tänkt skaffa en #5 sjunk till min andra rulle.
                  Ha ha Det kanske man skulle kunna tro, jag har faktiskt erbjudit honom en lina som tack för hjälpen då han hjälpte till att testa linan men räven insisterade på att betala för sig.

Linan är skön och värd att testa Har tyvärr inga straight sjunklinor än - har inte budget för det än. De som finns är klass 5,6,7 och 8 i flyt och 6 och 8 i flyt/sjunk (sista 3,75 metrarna är sjunkspets integrerad)

Wadman: Här är profilen på linan: Längd 30,5 meter, klump 11,5 meter, running 19 meter.
                  Senast ändrad av diedose; 2013-05-25, 20:56.
                  sigpic

Kommentera

Annars så har vision deras vibe line, riktig kanon lina. Men har bara haft den i några månader och fiskat med den 6 gånger. Skjuter som en oljad blixt och coatingen verkar de ha lyckats med. Nån ny coating med teflon partiklar i. Kör med vibe125 med intermediate klump. Nästa flytlina blir en vibe lina det med för min del

Bör tillägas att den kostar 3-4 gånger mer än diedoses linor, det är väl linans nackdel
                    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    146 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X