snabbis om vadare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

snabbis om vadare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• snabbis om vadare

Hej hopp.

Jag ska ut med min bror och fiska lite i strömmande vatten nu.
    Kul första gången och allt så där.

MEN vadare....
    Kan vara bra att ha för det är ju inte 25 grader i vattnet...

Vis av erfarenhet Så gillar jag inte att köpa billiga grejer och använda dem som engångs...
    Inte helt miljövnänligt men ett vanligt beteende.

Så jag tänkte att jag skippar alla typ biltema och annat som förmodligen håller för helgen men inte hur mycket som mer...

Så min fråga är vet någon något om följande vadare?
    Guideline Inwater

De är billiga men inte 500:- billiga...
    Tanken var att de kanske håller lite mer.
    Eller ska jag köpa billigast möjliga för att de ska hålla helgens aktiviteter???

Misstänker att det blir mer fiske än sova i alla fall... Sova kan man göra när man fiskat färdigt eller åker bil

Jag har ett par Guideline Crosswater som har hållt bra. Inte samma modell men tror det där är ett ok köp.

Kommentera

De där Guideline vadarna är säkert helt o.k. om man bara vadar ett fåtal gånger varje säsong. Är man mycket ute i fuktet och plaskar runt? Då bör man kanske fundera på ett dyrare alternativ.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Mina Guideline Kispiox har funkat fint, men bara använt dom 5 dagar än så länge. Dock har man läst en hel del negativt om dom flesta av Guidelines vadare, samtidigt så verkar dom va helt grymma på garanti.

Kanske värt att kolla in Visions Kura som ska va sömlösa.
        #OneFly
        http://vimeo.com/onefly
        http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Det är alltid mycket frågor om vadares hållbarhet, som i denna tråd. Vad många inte verkar tänka på är två saker, ett; alla är inte stöpta i samma form, vilket innebär att skav i tex neoprensockan är utsatt olika på människor. Två; vadare är gjorda för att vada i, inte gå omkring i snårig skog eller klättra på berg tex.

De där vadarna håller säkert bra om du har tur med din egen passform. Refererar till punkt ett, har du otur så blir det fjasko efter en säsong. Här kommer ett par dyrare vadare med största sannolikhet hålla längre för att skarvar är sydda och svetsade bättre.

ha det i åtanke bara
          sigpic

Kommentera

Tackar för alla svar.

Jo det där med kvalité är ju som alltid under övervägande.
            Det är ju bättre att gråta en gång och det när man betalar första gången...

Men ett par neoprenisar känns lite så där.
            Vet att bror min har ett par som är klumpiga som fan att gå med på landbacken.
            Och man vill ju kunna förflytta sig lite smidigt i alla fall.
            Om jag nu nödvändigtvis ska ut och klättra i berg så har jag utrustning till det så säg till om någon är i närheten och vill följa med ut ;-)

Men är det någon som har ett par av de tidigare nämnda vadarna som kan komma med åsikter om dem?

Kommentera

Köp gärna ett par med rikligt med utrymme över. Var gång du böjer på dig så belastar/sliter du på skarvar o sömmar. De får gärna vara luftiga om aktern. Dock ska du ej ha allt för stora så du ser ut som en michelingubbe.

Kommentera

Viktigt att inte gå på begegnat.

Visst har man tur så håller de och då kan det vara billigt men bra att kunna reklamera när de/om börjar läcka :-)

Du kommer att få många tips om vadare...förmodligen och många kommer att säga till dig att köp dyrt för de håller bättre men faktum är att många dyra vadare går tillbaka för reklamation.

Verkar som många har problem med att tillverka bra vadare, vare sig det står simms, vision guideline eller ron Thompson på dem.

Många köper dyra för de vill inte stå o skämmas. Tyvärr. Finns exempel i mitt gäng där vadare hängt med på kusten i sten och sand i 15 år och dessa av billigare fabrikat när de sedan av någon anledning tyckt sig behöva byta så har de köpt 5000 kr vadare, fått reklamera 1-2 ggr och dessutom har de hållt ett par år sedan börjat läcka.

Nej jag tror att det är svårt att göra hållbara, smidiga tunna vadare tyvärr :-(
                Senast ändrad av - cs-; 2013-06-28, 17:55.

Kommentera

Jo det är nog så att det är lurigt att göra tunna vadare.

Men man vill ju ha lite smidighet på landbacken oxå....
                  Ska fundera lite jag har ju tills på onsdag på mig.
                  Torsdag bär det av ;-)

Kommentera

skitfiske på're. Första gången man krokar en strömharr eller öring är magiskt. Och sen är man fast för livet.
                    #OneFly
                    http://vimeo.com/onefly
                    http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    173 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                    1 svar
                    282 visningar
                    0 gillar