Omnispool - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omnispool

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Omnispool

Lines Made Simple. No “Systems” or “Solutions” - this is fishing stuff… Fishermen get organized. And change lines when you should; fish clever. Sort; stack; preserve.

Snabbt underhåll av fluglinan
    Eller hur gör ni när ni underhåller fluglinan?

Jag rengör linan med ett par droppar grönsåpa och ljummet vatten. Torkar den och smörjer sedan upp den med Tiemco line dressing gukka med hjälp av en ludd fri trasa. Till vinter förvaringen, efter en sådan rengöring / smörjning, så hänger jag den på en krok i stora slingor i garderoben. Man kan ju även göra en enkel linvinda av en 1 m lång plank bit med en 30 cm lång rund stav i varje ände, och en skruv ögla att hänga upp lin vindan i. Man behöver ju inte ta loss fluglinan från backingen heller utan bara hänga rullen bredvid linan / linvindan i en kasse.

Sameo Cobra spit är också en bra lin smörja om man nu tycker att Tiemco's är litet väl dyr?

http://www.flugor.se/ Titta under "Kemikalier" .

OBS! Tiemco, är den ende tillverkaren som har smörja för både flyt och sjunk linor. Andra märken är endast för flyt linor.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-07-18, 10:10.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
    8 svar
    550 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Classe69  
    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
    3 svar
    580 visningar
    0 gillar