Inte nog med det, när linan kom så var där en handskriven hälsning från Mike Barrio på följesedeln!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Val av lina till GL Exceed #5.
Collapse
X
-
Låter riktigt bra, ska ta kontakt med honom direkt. Tack för tips på lina!Ursprungligen postat av Giants Visa inläggInte nog med det, när linan kom så var där en handskriven hälsning från Mike Barrio på följesedeln!
Kommentera
-
Har nu testat Barrio GT125#5 på mitt Exceed #5..
Känns väldigt lätt, säkerligen bristande teknik eftersom jag tidigare inte fiskat med LB lina.
Men tittar man i AFTM syatemat för linor så är Guidelines rekomendation av lina till Exceed #5 11-13g (170-200grains) faktiskt en lina i #7...enligt http://www.affta.com/member-services...try-standards/
Enligt Mike Barrio är deras GT125 #5 ca:144grains.
MEN! Guideline räknar inte bara de första 30ft av linan utan hela klumpen...oavsett lina..
(I Barrio linans fall så är det 72ft)
Vet inte riktigt hur jag ska göra, köpa en lina i högre klass?Skitfiske!!
Kommentera
-
Är nog mest en vanesak. Barrio linan är klassad enligt AFTM och tycker själv femman funkar fint på mitt GL reaction i klass fem ( 11-13 gram ). Linan väger ju 9,33 gr på det första 9,14 metrarna, så vid längre kast ( som ju är linans huvudsyfte även om den också funkar fint på kort distans ) med en 15-20 meter i luften belastar den spöt ganska mycket. En sexa kanske funkar på ditt exceed, men en sjua blir nog för tung. Är ju ingen större mening att ha 38 meter lina och bara kunna kasta hälftenUrsprungligen postat av Giants Visa inläggEftersom Mike Barrio tyckte att det är väldigt viktigt att hans kunder är nöjda så blev jag erbjuden en ny lina i #6 eller #7 utan kostnad!
Här snackar vi service minded!!
Kommentera
-
Grattis! En till torrt och en till streamers. Undrar om inte min senaste GT125 känns lite för lättUrsprungligen postat av Giants Visa inläggEn sexa är på väg.
Så får jag se vilken som känns bäst. Tror också som du skriver att det är en vanesak.

Kommentera
Kommentera