Tycker inte att den uppför sig som en DT och det är ju heller inte en longbelly lina. Klumpen är i och för sig lång, men bellyn är ganska kort. Som jag skrev tidigare i tråden så är 125`an ingen bökig lina som kräver mycket i luften för att skjuta bra. Tack vare den korta bellyn och den långa baktaperingen skjuter den bra även på kort lina. Går ju hålla 20+ i luften, men absolut inget som behövs för att linan skall skjuta ordentligt. Är dessutom en ganska tunn lina, så den bygger inte så mycket som man tror.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Val av lina till GL Exceed #5.
Collapse
X
-
Du blir säkert nöjd. Billig och bra linaUrsprungligen postat av Giants Visa inläggTack för det Wadman!
Återstår att se hur det funkar när jag fått hem den. Får göra som du säger Jock (Som vanligt..), testa på gräsmattan.
Priset är ju överkomligt, 27£ inkl.frakt!
Senast ändrad av Wadman; 2014-04-07, 16:33.
Kommentera
-
Här har du vikt tabellen: http://www.fishline.se/vision-vibe12...roducts_id/581What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Vilken klass på linan valde du?Ursprungligen postat av Giants Visa inläggTack för det Wadman!
Återstår att se hur det funkar när jag fått hem den. Får göra som du säger Jock (Som vanligt..), testa på gräsmattan.
Priset är ju överkomligt, 27£ inkl.frakt!
Kommentera

Kommentera