TFO BVK #5 9ft + Vision koma plus rulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TFO BVK #5 9ft + Vision koma plus rulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• TFO BVK #5 9ft + Vision koma plus rulle?

Hej

Någon som har erfarenhet av flugspö "TFO BVK #5 9ft" och/eller rulle "Vision koma plus"? Funderar på att köpa dessa. Jag är relativt ny inom flugfiske men känner att jag vill förse mig med vettig utrusting.

/H
    Senast ändrad av Hinken123; 2013-10-12, 13:26.

Hej!

Har fiskat ett par gånger med just ett TFO BVK #5 9" och överlag är det ett riktigt bra spö.
    Har för mig något satt snett på en spödel (tror det var prickarna/linjerna för att visa hur man ska sätta ihop spöet så spöringarna hamnar i linje) så kvalitén är väl inte den bästa, trots bra klingor.

Det finns oerhört mycket kraft i spöet, och jag tror att det med lätthet (om man vill) hade klarat av att kasta en #6 lina.

Jag personligen gillar betydligt mjukare och "lugnare" spön, men det är bara en smaksak.
    Är väldigt förtjust i ett gammalt Loop Yellowline #5, som är ett HELT annat spö än BVK. I mitt tycke ett mycket behagligare spö att kasta med, men som någon annan flugfiskare säkert tycker är alldeles för mjukt och föredrar BVK:et istället.

Jag har aldrig testat Vision Koma Plus, men däremot den vanliga (gamla?) Vision Koma. Den hade jag rekommenderat dig att hålla dig borta ifrån.
    När man köper rulle tror jag ofta snålheten bedrar visheten och jag rekommenderar dig att istället köpa en rulle du verkligen vill ha och som förhoppningsvis håller under lång tid.
    Att man nu kan köpa en Danielsson dryfly för 1500 kr är för mig helt fantastiskt, har svårt att se mig köpa något annat märke, förutom en Abel någon gång i framtiden...

Lycka till med spö/rull-sökandet!

Mvh Daniel

Kommentera

Tack! Känner mig riktigt osäker på vad jag ska köpa. Vet ni något om paketet "Vision Atom 5/6". Kan det vara ngt för 2000:-?
      Tar gärna emot förslag på spö och rulle med kvalitet att växa i :-)

/H

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
      7 svar
      397 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
      8 svar
      255 visningar