tips på vadare, (har sökt) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på vadare, (har sökt)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tips på vadare, (har sökt)

Skulle vilja ha tips på ett par nya "andasvadare" då mina pool12 börjat läcka i ena foten. Köpte dessa pool12 som första par och hade aldrig använt vadare innan. Hade funkat bra dom två åren jag haft dom, men aldrig riktigt trivts i dom. Känts som benen vart stora som sopsäckar, men butikspersonalen sa att dom skulle sitta så.
    Men till frågan. Är av bröstmodell, hängslen jag söker. Som har skön passform och kvalitet till rimligt pris, rimligt pris för mig är max 2papp. Har sneglat på orvis new Clearwater endura, scierra cc3, prowear, guideline kispiox etc.
    Men gärna mer tips av egna erfarenheter

Vision extreme zip. Med dragkedja.
    Blir såna igen när dom här har gjort sitt.
    Alternativet är ju sömlösa Vision.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Sett många som klagat på Guidelines vadare på nätet, men jag har ett par som har fungerat klockrent ett bra tag vid det här laget.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
        Vision extreme zip. Med dragkedja.
        Blir såna igen när dom här har gjort sitt.
        Alternativet är ju sömlösa Vision.
        Kan dock inte hitta dom för billigare än 2700:-

Kommentera

Jag kör patagonia sedan ett par säsonger. Tycker dom sitter bra och håller än så länge efter att ha vandrat genom videsnår i lappland, kört flytring mm. Var inte speciellt dyra heller vad jag minns..

Kommentera

Håller med Jörgen. De eller Vision Ikon. Budget val = Vision Keeper. Tyvärr har ju Patagonia konkat för ett tag sedan.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Har ett par airflo som jag är galet nöjd med. Dubbelt tyg i röva och på knäna. Passar mig för jag sätter mig lite var som helst när jag är ute, typ stenar mm på kusten. 2500 ink pjux

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                Håller med Jörgen. De eller Vision Ikon. Budget val = Vision Keeper. Tyvärr har ju Patagonia konkat för ett tag sedan.
                Jasså det var tusan. När var det? Hittar inget på deras hemsida eller info om det. Har patagoniavadare som jag använt i sex år som håller tätt än.

Kommentera

Det var väl ca. 4 - 5 månader sedan eller kanske litet mer? Sedan de gick omkull. Karlskrona Marin, webb shopen köpte tydligen upp ett parti olika Patagonia prylar ur konkurs boet och sålde dem tok billigt. B.la. vadare och flug rullar.

Så då får du ta väl hand om dina vadare.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag kör med ett par Aquaz BR 203S DX Andasvadare. Köpte dom på tradera för 600kr vilket såklart är en chansning när det kommer till vadare men dom sitter riktigt bra på mig vilket jag hade tur med. Prislappen satt kvar när jag fick hem dom 2200:- stod det på den så antar att jag gjorde ett bra köp!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    608 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    134 visningar
                    0 gillar