Hej. Har ev ett LPXe 9'6 klass 7 på g. Tänker att det ska va jäkla bra till havsöring. Någon som har ett sånt spö ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsörings spö
Collapse
X
-
Hej!
Guideline LXPe är fina spön. Och klass 7 är ju idealet för kust fisket. En WF intermediate lina till det spöt blir fint. Linan ska ha en klump vikt på mellan 14 och 15 gram till det spöt eftersom det är litet under klassat. Dvs. det är litet högre klassat än uppgivet.
Senast ändrad av Jock Scott; 2014-03-21, 11:32.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
-
I och för sig lite av en smaksak, men hade nog gått upp ett snäpp när det gäller passande lina till detta spö. Tror rek, på det är 16-18 gr. Har testat det en gång, med en coastal 7 ( 17 gr ) och tycker det funkade bra med den linan. 14-15 gram ala Guideline ( och även en del andra ) är klass 6Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggHej!
Guideline LXPe är fina spön. Och klass 7 är ju idealet för kust fisket. En WF intermediate lina till det spöt blir fint. Linan ska ha en klump vikt på mellan 14 och 15 gram till det spöt eftersom det är litet under klassat. Dvs. det är litet högre klassat än uppgivet.
Kommentera
-
Det där med lina är ju alltid svårt. Tack för tipsen. Ska fixa spöet i morgon å killen jag ska köpa av har en klass 6 coastal som han tyckte passa bra. Får åka till el-ge testa lite tror jag
jag har en rulle med en klass 8 lina på, den kanske blir lite förr tung då. Snart är det dags
Kommentera
-
O.k. men väger inte din #8 lina underklassad? Då ska den funka bra till det spöt. LXPe #7. är ju egentligen en 8:a.Ursprungligen postat av maltema Visa inläggDet där med lina är ju alltid svårt. Tack för tipsen. Ska fixa spöet i morgon å killen jag ska köpa av har en klass 6 coastal som han tyckte passa bra. Får åka till el-ge testa lite tror jag
jag har en rulle med en klass 8 lina på, den kanske blir lite förr tung då. Snart är det dags
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
|
2 svar
176 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg