Flugfiskeset nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jerico Visa inlägg
    Tror Vision snart får skicka provision till Jock!

Men sanningen är att det är grymt fina spön för den pengen! Min bror köpte ett (av samma anledning denn där Jock kom in i bilden och bror är fortfarande tacksam för det) och jag har provat det. Jag kan inte klaga på något på det spöt. Ser man till vad det kostar är det vi som rånar tillverkaren och inte tvärtom!
    He, he, he! Jo, det hade varit gott det!
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jo, nu har ni ju hissat upp mina förväntningar på vipu settet så hoppas sannerligen det lever upp till dessa förväntas ha det i handen imorgon eftermiddag!

Kommentera

Kul!

Du lär nog bli positivt överraskad. Har hittentills inte hört annat än klang och jubel från de som har köpt kitet eller spöt.

Kommentera

Jock Scott, jag säger bara Wow! Har bara varit ute och provkastat på gräsmattan och dänger lätt iväg 20m.. även om det blåser så funkar det kanon! snyggt är det också!

Kommentera

Härligt!

Jo, spöt heter ju inte Vipu ( hävstång ) för inte. Finnarna de kan de! Jo, spöt är läckert. Som sagt, Vipu kitet är mycket bang for the buck.
            Nu är det bara för dig att börja att bända upp firre då.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-09, 18:58.

Kommentera

imorgon blir det smygpremiär på hökensås, dock inte bestämt vilken sjö det blir än.

Kommentera

Trevligt!

Då får man önska ett riktigt skit fiske.

Fråga Wadman om tips på sjö. Han kan det mesta om Hökensås.

Kommentera

Tack, nu får jag då hoppas på att Wadman svarar annars får jag väl fråga personalen på plats

Kommentera

Ursprungligen postat av jerico Visa inlägg
                    Tror Vision snart får skicka provision till Jock!
                    Mmm, kanske inte bara Vision... Själv sitter jag med ett Scierra Stonefly, som jag visserligen hittade på rea men som jag köpte bara för att jag "hört" att det var ett trevligt spö och bra pang-för-pengarna, inte för att jag faktiskt saknade en femma... Men, Jock hade förstås helt rätt, det är (också!) ett jättetrevligt spö - så tack för tipset Jock!

Spinn: Havsöring 3,6kg/66cm <2014-07-23
                    Fluga: Regnbåge 0,8kg <2014-07-01

Kommentera

Varsågod!

Stonefly, är som sagt också ett mycket trevligt och prisvärt spö. Snyggt är det också.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      147 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X