Lina till Loop Cross S1 #5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina till Loop Cross S1 #5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lina till Loop Cross S1 #5

Hej,

Jag har fått tag i ett Loop Cross S1 #5 spö till bra pris. Jag är inte så superinsatt i linor, men jag vet att spön kan vara både över och underklassade. Så istället för att köpa linan i säcken tänkte jag kolla här om det finns någon som kan komma med några tips på bra linval till detta spö? Det är en WF lina jag är ute efter, eller kanske ännu hellre en long belly.

Tack på förhand!

Hej!

Grattis till ett väldigt bra spö! De som testat det tycker att det t.om överträffar Sage one. Så vitt jag har kunnat nosa reda på? Så ska det ha en 12 grams lina. Gäller både för MF och MC modellen. Guideline Highwater #6 Longbelly, verkar bli en bra kompis med det spöt enligt ett test.

Vision Vibe 125 ( även det en longbelly ) är ett annat alternativ: http://www.fishline.se/vision-vibe-1...oducts_id/1368
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-14, 10:33.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack. Jo, jag har läst mycket gott om dessa spön. Så när jag hittade ett till bra pris så slog jag till.
      Så det är 12 grams lina som gäller? Det är iaf något att utgå ifrån. Har kollat in dina tips nedan, och Guideline Highwater har jag läst en del goda ord om.

Hittade även några andra tester som gjorts, så jag har iaf lite att gå på. Vi får se vad det kan tänkas bli för någon lina. Jag har ingen möjlighet att åka till butik å provkasta så det blir till att köpa en lina och hålla tummarna.

Kommentera

Varsågod.

Jo, det verkar vara ett riktigt trevligt spö. Och hittar man det till rätt pris så kan man ju vara fet nöjd. Inte den billigaste pinnen man kan köpa precis annars.

Jepp! Så vitt jag kunde läsa ut? Så är det en 12 grammare lina som gäller.

Du blir nog nöjd med vilken av de där 2 linorna du än väljer? Är jag rätt säker på.

Skit fiske på dig när det blir dags.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Kör en Vision Vibe 125 till min Cross S1:a #5. Fungerar utmärkt. Riktigt skön lina.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
          7 svar
          392 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
          8 svar
          247 visningar