Hej, behöver köpa ny flytlina wf till mitt loop incite spö klass 5-6, vad skulle ni köpa?.Loop xact klass 6, guideline control klass 6, eller rent av någon annan.... vet ej rek. kastvikt för spöt, hittar ingen info på det... Fiskar oftast i älv efter harr o öring men det händer att jag kör i nån lite insjö oxå... tips önskas..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flytlina WF tips
Collapse
X
-
Hej!
Loop spöna är ju knepiga i och med att de oftast är underklassade mer eller mindre rejält. Tycker att du ska ta kontakt med fishline.se om rätt lina till det spöt: http://www.fishline.se/What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
-
Tack, gjorde det via mail, hoppas på snabbt svar från dom.... Har kollat runt lite och ser att Loop Evotec 100 finns för en bra peng på Huntyard, men har även funderat vidare och är nu lite sugen på Guideline 4cast alt Guideline control, vad säger du om dessa? Den lina jag har nu tror jag är en Xact #6 som har en vikt på 13 gr, tror du att kastegenskaperna påverkas mycket om jag går upp 1 gr till en lina som väger 14gr? Är lite vilse i denna lindjungel och som du säger att köpa en lina till Loop spöt är inte det lättaste....
Kommentera
-
Ett bra val! Nä, ett gram extra kan man leva med.
Skitfiske på dig när det blir dags.

Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-01, 20:27.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Flytlina WF tips
Fråga angående 4cast linan, har den färdiga loopar/öglor?
För det verkar omöjligt å få fram klar å tydlig info om det på interwebben, på något ställe stod det att den saknar det helt på någon bild ser det ut som den har fram men inte bak. Så vad gäller?Senast ändrad av Gonzo79; 2014-07-17, 12:49.Live long and skitfiske på er!
Kommentera
-
Hej!
Den verkar bara ha backing ögla. Men du kan ju lätt skala av 1 dm av coatingen i spetsen och göra din egna ögla. Kan vara en god ide' att lägga på ett flexibelt och vattenfast lim över själva ögle knuten så att den löper smidigare i spö ringarna och att inte delar av tafsen kan hänga upp sig på knuten under kast. Men personligen tycker jag den gamla hederliga nål knuten integrerar tafsen med linan bättre för kraft överföringens skull. Att man sedan förlorar ett par cm av linan då man byter tafs butt kan man ju leva med. Det är ju sällan man byter den mer än 2 -3 gånger per säsong.
Använd ett ihåligt bomulls pinne skaft när du gör nål knuten. Det underlättar en hel del.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
|
8 svar
566 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg