Nattsländan set eller Vision Keeper - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nattsländan set eller Vision Keeper

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nattsländan set eller Vision Keeper

Tjena!

Imorgon hade jag antingen tänkt svänga förbi söder sportfiske och köpa mig ett flugfiskeset vid namnet Vision Keeper 9ft #5/6 eller så har jag ett annat val en kille på blocket säljer ett set från Flyfisherman Nattsländan #5/6 med någon rulle som följde med setet och lina osv. Den hade tydligen kostat 2000kr för 2 år sedan.

Detta setet skulle jag få för drygt 1000kr kanske mindre om prutningen går bra, vilket set är bäst ni erfarna? Jag är en nybörjare med tight budget!
    Eat fish and maybe sleep - Simpelt!

Keeper setet är ju betydligt nyare. Det har hänt en hel del med spö utveckingen under den tiden sedan Nattsländan spöt kom ut på marknaden. Så gå på Keeper. Båda seten, har dock rullar det inte finns reservspolar till när du behöver en till en sjunk lina.

Iof. kan du köpa en komplett Okuma Airframe # 4/6 rulle för 299:- hos Dan Tackel + deras Northern backing och en 2:a sorterings WF #6 normal sjunk lina så är du i mål för en billig peng.

Du får en hel del för den pengen. Duger bra ett tag tills du ska uppgradera din utrustning.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-14, 18:33.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Keeper setet är ju betydligt nyare. Det har hänt en hel del med spö utveckingen under den tiden sedan Nattsländan spöt kom ut på marknaden. Så gå på Keeper. Båda seten, har dock rullar det inte finns reservspolar till när du behöver en till en sjunk lina.

Iof. kan du köpa en komplett Okuma Airframe # 4/6 rulle för 299:- hos Dan Tackel + deras Northern backing och en 2:a sorterings WF #6 normal sjunk lina så är du i mål för en billig peng.

Du får en hel del för den pengen. Duger bra ett tag tills du ska uppgradera din utrustning.
      Då blir det Vision Keeper setet, tack så mycket Jock Scott för information du hjälper otroligt mycket!

Kommentera

Varsågod. Bara kul att kunna hjälpa till litet.

Skitfiske på dig!

Kommentera

Det blev istället ett set utav Pool 12 Powerfly 9ft #5 för 999kr eftersom Vision Keeper setet var slut, hur står sig detta set jämfört med Vision Keeper?

Kommentera

Jag vet inte hur man ska jämföra det med Keeper för att vara ärlig. Men Powerfly setet används ju av en del klubbar som kast kurs material. Och det lilla jag har kastat med ett sådant, så tycker jag att det duger i början.

Samma problem med Pool 12 kitet och tillgång till en extra spole dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Jag vet inte hur man ska jämföra det med Keeper för att vara ärlig. Men Powerfly setet används ju av en del klubbar som kast kurs material. Och det lilla jag har kastat med ett sådant, så tycker jag att det duger i början.

Samma problem med Pool 12 kitet och tillgång till en extra spole dock.
              Okej.. Jag kanske borde väntat på ett Keeper set trots allt haha :-/

Kommentera

Ursprungligen postat av Aidejonas Visa inlägg
                Okej.. Jag kanske borde väntat på ett Keeper set trots allt haha :-/
                Säg inte det. Tycker Pool 12 kitet kastar riktigt bra för den pengen. Finns klart sämre för mer pengar. Ett tips är att rengöra/smörja linan innan du börjar kastträna/fiska med den. Fabriksnya linor och särskilt billigare sådana kan var lite halvkletiga och skjuta dåligt, men en behandling av tex Tiemcos eller Sameos ( Cobra Spit ) lin dressing sätter fart på dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                  Säg inte det. Tycker Pool 12 kitet kastar riktigt bra för den pengen. Finns klart sämre för mer pengar. Ett tips är att rengöra/smörja linan innan du börjar kastträna/fiska med den. Fabriksnya linor och särskilt billigare sådana kan var lite halvkletiga och skjuta dåligt, men en behandling av tex Tiemcos eller Sameos ( Cobra Spit ) lin dressing sätter fart på dem.
                  Okej det låter ju bra jo kände att linan var lite kletig, vad beror det på? Ska kolla upp det där med rengöringsmedel! Tack

Kommentera

Håller med Wadman. Du behöver inte känna att du har gjort ett sned köp inte! Slit på Pool 12 kitet ett par säsonger och känn sedan efter vad du vill uppgradera till?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    175 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                    1 svar
                    287 visningar
                    0 gillar