Nattsländan set eller Vision Keeper - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nattsländan set eller Vision Keeper

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nattsländan set eller Vision Keeper

Tjena!

Imorgon hade jag antingen tänkt svänga förbi söder sportfiske och köpa mig ett flugfiskeset vid namnet Vision Keeper 9ft #5/6 eller så har jag ett annat val en kille på blocket säljer ett set från Flyfisherman Nattsländan #5/6 med någon rulle som följde med setet och lina osv. Den hade tydligen kostat 2000kr för 2 år sedan.

Detta setet skulle jag få för drygt 1000kr kanske mindre om prutningen går bra, vilket set är bäst ni erfarna? Jag är en nybörjare med tight budget!
    Eat fish and maybe sleep - Simpelt!

Keeper setet är ju betydligt nyare. Det har hänt en hel del med spö utveckingen under den tiden sedan Nattsländan spöt kom ut på marknaden. Så gå på Keeper. Båda seten, har dock rullar det inte finns reservspolar till när du behöver en till en sjunk lina.

Iof. kan du köpa en komplett Okuma Airframe # 4/6 rulle för 299:- hos Dan Tackel + deras Northern backing och en 2:a sorterings WF #6 normal sjunk lina så är du i mål för en billig peng.

Du får en hel del för den pengen. Duger bra ett tag tills du ska uppgradera din utrustning.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-14, 18:33.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Keeper setet är ju betydligt nyare. Det har hänt en hel del med spö utveckingen under den tiden sedan Nattsländan spöt kom ut på marknaden. Så gå på Keeper. Båda seten, har dock rullar det inte finns reservspolar till när du behöver en till en sjunk lina.

Iof. kan du köpa en komplett Okuma Airframe # 4/6 rulle för 299:- hos Dan Tackel + deras Northern backing och en 2:a sorterings WF #6 normal sjunk lina så är du i mål för en billig peng.