Orvis 865-4 pris ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orvis 865-4 pris ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Orvis 865-4 pris ??

Hej
    Jag har fått ett erbjudande om att köpa ett Orvis 865-4 spö med rulle med extra sploe och linor. Grejorna är 3 år gamla men bara använda 3 gånger.
    För detta skulle jag få betala 2800kr, är det ett rimligt pris ??

Hej !

Helt klart ett bra pris. Om det är ett Orvis Clearwater 865-4? Så kostar bara det ca. 3000:- Ny pris dvs. Och om det även är en Orvis Battenkill III large arbour rulle? ca. 1800:- Spole= Kostar ca. 850:- ny.

Orvis Access 865-4 spö? 4500:-

Sedan, så får man ju jämföra med andra kompletta utrustningar för det du får betala. Och då är ju detta Orvis kit helt klart riktigt bra i jämförelse. Detta kit, lär du ha glädje av i många år.
    Kolla med säljaren om han har alla garanti sedlar också? Spöts garanti lär vara i 25 år efter vad jag har kunnat finna ut.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-26, 12:04.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det är ett clearwater, står så här på tuben, model 865-4 tip flex 9.5
      Rullen ska vara tica veteran 206 med extra spole.

Kommentera

Hej igen!

Tica rullen säljs inte i Sverige så vitt jag kan se? Men kostar i USA 80 dollar = 582 kr i dagens kurs. Skulle gissa på att om den såldes i butik här? Så skulle den väl kosta 800 - 900:- kanske?
        Tycker iaf. att det är en rätt vettig affär, eftersom du får med spole och linor också.
        Dock med förbehållet att du kan tänka dig att gilla ett snabbare spö med topp aktion?
        Det finns ju även en mid flex variant av detta spö.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-26, 20:32.

Kommentera

Tack för alla tips och snabba svar. Ska ta en funderare på detta. Trivs faktiskt bra med mitt exp4 så det känns lite dumt att köpa på sig ett spö till......

Kommentera

Varsågod.

Jo, det tål att fundera över litet.

Kanske vore bättre i så fall? Att köpa detta och ha EXP 4 som reserv spö? Aldrig fel att ha ett extra spö om olyckan är framme? Detta är ju ett riktigt bra pris på GL Exceed: http://www.fishline.se/guideline-exc...oducts_id/2306 Eller om man känner sig bekväm och vill ha ett spö laddad med flyt lina och ett med sjunk på fiske turen? En Dan Tackel 2:a sorterings lina, litet backing och en Okuma Airframe # 4/6 rulle kostar ju inga stor pengar. Man fiskar ju förhållandevis litet med sjuk lina under säsongen, så några jätte pengar behövs inte att läggas ned på den delen av utrustningen. Iaf. om man håller sig till fiskar som bågen, och Brun öringen.

Har självt en gammal men pålitlig ABU Diplomat 56 rulle och en billig Airflo, Sixth sence fast intermediate till detta fiske.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-27, 10:18.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
            7 svar
            402 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
            8 svar
            269 visningar