Bringsens 15', bra eller dåligt??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bringsens 15', bra eller dåligt???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bringsens 15', bra eller dåligt???

Jag har nyligen fått en bringsens black shadow spö på 15 fot, och det känns helt brutalt tungt och otympligt.
    Är det någon som har ett sånt här??
    Dom få gånger jag flugfiskar varje år så är det på västkusten ståendes i vattnet på hyfsat vindstilla dagar med tobis imitationer och riktat mot havsöring.

Men är det ett spö att behålla, eller är det lika bra att sälja o få plats för ett nytt mer användbart spö?

Ett 15-fots flugspö brukar vara till för tvåhandsfiske efter lax i stora älvar, så brukar du bara fiska från kusten efter havsöring så borde du sikta in dig på ett enhandsspö runt klass 7 istället.

Kommentera

Håller med Edguy. Antingen spara Bringse'ns pinnen till senare eller sälj den på Edge flugfiske forumet på budgivning.

http://www.edgeflyfishing.com/ipb/ Inte omöjligt att du får ihop till en trevlig HÖ utrustning på det viset.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

lyckades inte hitta något pris på internet men är det någon som vet vad ja ungefär kan få för det? det ser stort sett oanvänt ut, inga märken i änden av handtaget som annars brukar ta lite stryk enligt mig.
        Så skulle gissa att det är oanvänt

men kan jag se fram emot någon hundralapp eller en tusenlapp eller hur ser det ut?

Kommentera

Talar nog mer tusenlapp än hundring, men mer än så kan jag inte säga. Har sett annonser på allt från femhundringen till femtonhundra med Bringsen i namnet, men då är det ju både rullar och spön från nio till femton fot att välja bland, så vad just det där är värt kan jag inte svara närmare på.
          Tvåhandarna är rätt populära bland dom som gillar klassiska spön med lite mer långsam aktion, som t ex jag.
          Hittade inga gamla annonser på BS eller BSE, men tänker du kränga iväg det är jag intresserad iaf.
          Det kan behöva ringas om, en del av Bringsens flaggstänger har ganska snäva ringar; på den tiden fiskade man hela linor, nuförtiden är det ju 95% klump och skjutlina med tillhörande knutar som kan fastna.
          Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
          7 svar
          398 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
          8 svar
          260 visningar