underhandskast, speykast lina! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

underhandskast, speykast lina!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• underhandskast, speykast lina!

Tjena!

Söker en lina som är gjord för underhandskast-speykast, finns det sådana? Ska användas i åar med rinnande vatten där man kastar uppströms och sen låter flugan flöda med vattnet ner. Det finns mycket träd och växligheter därav underhandskast. Just nu kör jag med Rio flytlina, men känns sisådär med det. Jobbigt att få ut linan. Några tips?

Kan imorgon ta bild på förpackning på min nuvarande Rio lina så ni ser vilken det är.
    Sökes i klass 6/7, det gäller havsöring och stationär

Tack!

Hej!

Har kollat runt litet. Loop Optistream tycks vara en lina som många gillar för underhands kast och liknande.

En 12 gram sådan motsvarar AFTM 7.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
      Tjena!

Söker en lina som är gjord för underhandskast-speykast, finns det sådana? Ska användas i åar med rinnande vatten där man kastar uppströms och sen låter flugan flöda med vattnet ner. Det finns mycket träd och växligheter därav underhandskast. Just nu kör jag med Rio flytlina, men känns sisådär med det. Jobbigt att få ut linan. Några tips?

Kan imorgon ta bild på förpackning på min nuvarande Rio lina så ni ser vilken det är.
      Sökes i klass 6/7, det gäller havsöring och stationär

Tack!
      Prisvärt så säljer Tellis en enhands speylina som dessutom går finjustera utan problem. Funderar själv på att köpa en sådan. Underhandskastar idag mest med Barrios SLX ( riktigt bra till detta ), men skulle även vilja ha en med lite längre klump.

The Barrio SLX ..... Sweet loops and fast shoots from single handed roll and spey casts!

Kommentera

Tack för tipsen, får kolla in dessa!

Kommentera

Nu står det mellan Vision Vibe 85 eller Rio dart? Nå, vilken är bäst till allround fiske men det viktigaste till underhandskastet?
          Senast ändrad av johanbergqvist; 2015-01-28, 22:58.

Kommentera

Någon som har erfarenhet av dessa linor?

Kommentera

Allround Dart och UH Vibe 85.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
              2 svar
              148 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jansson00  
              Arbetar...
              X