Ny rulle. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny rulle.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny rulle.

Tjenare. Tänkt att köpa ett ny rulle till mitt nya SG Trigger 9' spö. Fisket är såklart gädda och de rullar jag tänkt på mest är Daiwa Lexa och BFT Instict x7.

Jag undrar vad ni tror och varför, sen om ni har tips på annan rulle.

MVH

BFT rullen hade jag aldrig köpt för dem pengarna! Lexa är en fin rulle men hade satsat på en ambassadeur rulle ! Nacl är fortfarande en jävligt fin rulle och du har ju bättre möjligheter med service osv

Kommentera

Som jag nästan alltid skriver i dessa trådar kolla upp lite med sökfunktionen och åkt till en butik och klämm på rullarna för att bilda dig en egen uppfattning om vad du får för dina pengar.

Annars har du en uppsjö av lågprofiler som verkar hålla måttet numera bla. annat Abus Toro Beast, Curado 301e eller varför inte en Quantum Exo hört positivt om den från staterna eller helt udda en Komodo 364 från Okuma. Annars finns dessa mindre hög kapacitets rullarna som blivit populära Tatula HD, Curado 201i eller en Revo Beast.

Ja ingen kan välja rulle åt dig kolla upp vad du vill ha och sedan ungefär vad den får kosta.

Ingen rulle kommer hålla längre än hur du hanterar och sköter om dem oavsett märke ingen TLC=kortat liv. Alla tillverkare lyckas få ut riktigt dret ibland även om du väljer erkända och bra märken så kan du ha otur med kvalitets kontrollen.

Alla rullar går att få servade i Sverige fabriken behöver inte ligga i Svängsta för att serva Korea eller Kina rullar...

/Apan
      Senast ändrad av Monkey; 2016-06-13, 18:11.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattisspjuth Visa inlägg
        Tjenare. Tänkt att köpa ett ny rulle till mitt nya SG Trigger 9' spö. Fisket är såklart gädda och de rullar jag tänkt på mest är Daiwa Lexa och BFT Instict x7.

Jag undrar vad ni tror och varför, sen om ni har tips på annan rulle.

MVH
        Shimano calcutta.

Kommentera

Har sj en tatula i 200 storlek. Fan lika len i gången som en nyvaxad käring!
          Har en lexa också, dock i 100 storlek men lexa är vad dom är. Slitvargar deluxe med fet broms. Dock känns dom som kaffekvarnar jämfört med tatula. Dock inget fel på lexa, gör sitt jobb utan tvekan.

Kommentera

Med tanke på bfts rulle kan du ju kapa priset med en 1000ing o lite till o få fladens nya gäddlågprofilare son säkert gör jobbet lika bra. Båda är väl rebrandade kinarullar..

Kommentera

Eller ifish vs Alien rulle

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
                Båda är väl rebrandade kinarullar..
                Att dem är kina rullar spelar mindre roll dock så vad beställaren ställt för krav är avgörande billiga rullar är oftast inte bara rebrandade utan även tillverkade av sämre material men sedan är det inte alltid så vissa räknar bara procent och då verkar det komma ut mkt. skit.

Ifish rullen ser dock precis ut som Okuma Komodo lite Citrix så då är det avgörande vad dem specat rullarna med troligen ligger skillnaden där. Att dem ser likadan ut betyder inget om inte drev,spole etc är likvärdiga.

Click image for larger version

Name:	0_0_productGfx_fb5218a4b1a714604a1d13438e04b0a6.jpg
Views:	1
Size:	26,7 KB
ID:	1781803Click image for larger version

Name:	Citrix350LowProfile-Ci364LXa-BC-02.jpg
Size:	140,6 KB
ID:	1781804Click image for larger version

Name:	i-fish-alien_307.jpg
Size:	79,0 KB
ID:	1781805
                Senast ändrad av Monkey; 2016-06-13, 20:11.

Kommentera

Danielsson är ett säkert kort. Bland det bästa man kan få tag i. Stark stabil broms. Finns från lättaste till det absolut tyngsta fisket. Och skulle dom mot förmodan gå sönder så är det få som har så bra service som Danielsson.
                  A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  175 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jansson00  
                  Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                  1 svar
                  290 visningar
                  0 gillar