Letar ett bra flugfiskeset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Letar ett bra flugfiskeset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Letar ett bra flugfiskeset

Hej! Jag har länge fiskat med mitt abu garcia diplomat sett, 2delat. Jag har dock aldrig varit vidare förtjust i det och känner för att byta upp mig.

Jag fiskar mycket i åar, men även sjöar. Blir mycket öring och harr.
    Hade tänkt mig ett 4-delat spö då det 2-delade känns aningen klumpigt att ta med sig. Har kollat runt på diverse sidor efter ett bra flugfiskeset men vet egentligen inte vad jag ska ha. Min budget ligger på runt 2000kr och vill såklart ha ett så bra som möjligt för pengarna. Ska även iväg till irland snart och tänkte ta med mig spöet då, så det ska kanske klara lite tyngre fisk? Kommer dock mest användas i åar/sjöar här hemma.

Jag hoppas att någon skulle kunna komma med några förslag på endera ett färdigt set eller ett bra spö, rulle + lina då jag har lite fastnat kring frågan.

Mvh Jimmy

Hej!

Här har du det mest prisvärda kitet just nu:

Bra kit nr. 2: http://www.fishline.se/vision-vipu-f...oducts_id/1106

Klass 5 är en bra all around klass för all ädelfisk utom Lax och Havsöring.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2016-07-09, 17:29.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Är nöjd med detta jag. http://www.fishline.se/guideline-exp...oducts_id/984/

Kommentera

Tack för svaren! Blev lite intresserad av Guideline Exp4 Flugset, låg bra till i prisklassen. Vilken klass och längd av spöet bör jag isåfall välja för att kunna klara av det jag är ute efter utan att behöva byta spö inom en snar framtid?

Kommentera

Klass 5 ligger som sagt bra till #6 funkar också, även om du får litet mindre kul med normal stor Harr då. 9 fot är den normala längden. EXP 4 är inget dumt kit det heller.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2016-07-10, 08:58.

Kommentera

XXL har ett Guideline Hatch #5 helt komplett för 1299:- kan oxå va något att titta på

https://www.xxl.se/guideline-xxl-hat...083031_1_style
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Stort tack för alla svaren! Beställde just ett vision-vipu-flugset, klass 5. Tror jag kommer bli hel nöjd med den! Bara att vänta in paketet nu

Kommentera

Det blir du alla gånger. Skitfiske på dig!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                2 svar
                144 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jansson00  
                Arbetar...
                X