WF-lina till Vision Zulu - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WF-lina till Vision Zulu

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• WF-lina till Vision Zulu

Hej,
    har börjat med flugfiske den här sommaren och har skaffat mig ett Vision Zulu spö med 5-6# klassningen. Nu vill byta till en WF-lina då det inte satt på spöet när jag köpte det. Har kikat på Vision attack eller Vision Vibe 125. Är det någon som har erfarenhet av spöet och en WF-lina som passar till det?

Vänligen
    Joel

Hej!

Guideline 4 cast #5. Eller om du vill ha en long belly? Då är Vibe linan du nämnde helt ok. Longbelly linor är fina till att presentera torrflugor och mindre nymfer med. Men en 10.5 m klump WF som 4 Cast t.ex. är litet mer all around och funkar bra till streamer fisket också.

Nackdelarna med 10.5 m klump eller kortare, är att de inte landar lika nätt och med samma precison som en lina med lång klump dock. Å andra sidan är longbellyn litet långsammare och tar tid på sig att rulla ut och sträcka i luften jämfört med de andra WF typerna.
    Dock är den lättare att hålla i luften på lång lina.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2016-08-23, 20:09.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag hittade just 4cast linan igår och den såg absolut intressant ut. Tack för hjälpen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lindfors Visa inlägg
        Jag hittade just 4cast linan igår och den såg absolut intressant ut. Tack för hjälpen.
        Tror jag har en sån liggande i garaget om det är av intresse.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lindfors Visa inlägg
          Varsågod.

4 Cast linan är klart en av de bästa normal klump WF linorna som finns.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
          8 svar
          554 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Classe69  
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
          3 svar
          584 visningar
          0 gillar