vision 3 zone #6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vision 3 zone #6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vision 3 zone #6

Hur är detta spöt?? Bra nybörjarspö? Är #6 9" lite överdrivet till brunöring/här och regnbåge?

Eftersom ingen annan svarar kan jag väl våga på ett svar.

Jag har inte flugfiskat på 10 år, så ta det i beaktande ...

Men, för en 10-12 (?) år sedan var 3-zone ett mycket bra instegsspö som även dög som vanligt brukspö.
    Det var lite av en "standard" för bra instegspö, typ.
    Jag har ett själv #7 (vill jag minnas) och använde med framgång till havsöringsfiske i Sthlm skärgård. Många (host, host) havsöringar på sitt samvete.

Körde med #6 eller #5 för insjööring, regnbåge och abborre.
    För nybörjare skulle jag rekommendera #6. De "erfarna" kan ibland föredra lättare #5.

Nu vet jag inte vad ett Vision #6 kostar idag och hur det står sig mot konkurrensen numer, men det var ett kompetent spö förr iaf.

Kommentera

Jo, 3-Zone är säkert ett riktigt bra spö att börja med. Hyllades av de som köpte det en hel del när det kom ut i butikerna på sin tid. Och Visions modernare variant kan väl sägas vara Vipu.
      3-Zone pinnen kan du lugnt använda. #6 är en helt ok. klass för de slags fiskarna.
      Linan ska väga ca. 12 gram. Väger den 13 gram? Så är det ingen katastrof heller.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-05, 10:35.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Då är frågan hur det spöt står sig mot guideline kispiox #6, eller pool 12 power

Kommentera

Tror att 3-Zone är litet bättre. Detta spö är ju precis som Vipu ett av Visions mer lyckade budget spön.
          Pool 12 Powerfly är ju inte så tokigt. Men lirar nog inte i 3-Zone pinnens klass. Och Kispiox ligger troligen också ett litet snäpp efter det med.

Av Guidelines spö produktion, så är kanske EXP4 jämförbart? Men är inte helt säker på detta.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-05, 11:00.

Kommentera

Hur som helst, så är 3-Zone ett spö som lugnt duger till att börja flugfiskare karriären med och troligen ett tag till.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
            7 svar
            393 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
            8 svar
            249 visningar