Sameo Just add water flugspö kit till bra priser. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sameo Just add water flugspö kit till bra priser.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sameo Just add water flugspö kit till bra priser.

Svenska Sameo har alltid gjort bra grejor.

Nu finns deras JAW = Just Add Water spö kit till bra priser. Deras klass 5 set är ju fint till torrfluga och nymf fisket i synnerhet. Har 2 / 3 aktion. Dvs. flexar ned till den första spö ringen närmast handtaget ungefär.

Och # 6 kitet är framtaget till all around fisket med torrfluga, nymf och streamer.

Det finns ett #8 och #9 kit också för kust och Gädd fisket.

Både deras spön och linor följer det gamla AFTM systemet.

Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-14, 08:10.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Har fiskat en del med sameos grejer. Classic serien som bytte namn till jade är riktigt fina. Men priset?? Vad har hänt? Exakt samma spön har blivit dubbelt så dyra. Nu kostar de lika mycket som mina custom byggda cts. Och de är de hästlängder ifrån.
    Men jaw setet du länkar till är det ganska bra pris på. Även om det är billiga Kina grejer. Nubörjar set. Skulle dock inte rekommendera någon nybörjare att börja med 3/4 aktionen. Betydligt lättare att börja med ett lite snabbare och inte så djupt spö.

Kommentera

Bra att du nämnde detta med aktionen. Glömde att säga förut att med JAW 5:an ska man nog ha kommit förbi nybörjare stadiet för att kunna nyttja det på bästa sätt.

Som nybörjare är ett halvsnabbt spö med aktion ner i halva klingan vettigare. Typ Vision Vipu, Guideline EXP4 och Redington Crosswater eller Path t.ex.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag började själv min flug karriär med sameos just add water. Då ingick sameo classic, peregrine rulle och allt annat som behövs för att komma igång för ca 4000kr. Det får du bara spöt för nu.
        Nog med gnäll om deras nya priser.
        Ska man ändå som nybörjare välja deras spön och matcha med deras linor så rekommenderar jag att man går upp en klass på linan.
        Personligen så började jag först gilla min classic #6 när jag köpte en dart #6 lina till. Då klarade jag hantera spöts aktion.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
        8 svar
        541 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Classe69  
        Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
        3 svar
        575 visningar
        0 gillar