Flugfiske - Nybörjarset 1000-1500kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske - Nybörjarset 1000-1500kr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiske - Nybörjarset 1000-1500kr

Hej!

Nu har jag bestämt mig för att skaffa en ny hobby, fiske har alltid varit ett stort intresse och flugfiske ser väldigt skoj ut tycker jag, så varför inte testa det då.

Tänkte börja att få in tekniken med ett nåt billigt set för 1000-1500kr, vad rekommenderas ?

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...9-0-4-pcs.html

Detta är klart prisvärt men sen beror det på vad för Flugfiske du vill fiska vilken fisk och var
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Tack för det! Det kommer bli regnbåge och fiskar i den storleken. Oftast fiskar jag i put and take-vatten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Calippo Visa inlägg
        Tack för det! Det kommer bli regnbåge och fiskar i den storleken. Oftast fiskar jag i put and take-vatten.
        Då är spöt jag länkade till Perfekt. Redington är dotterbolag till Stora Sage så det är inga skitsaker
        Sketfiske på dig och är det något annat så fråga bara, finns alltid någon här som har tid att svara

Kommentera

Ska bara lägga till förutom det Classe69 har sagt så bra, att detta är ett bra sortiment av flugor att börja med i Put and Take vattnen:

Detta sortiment täcker hela säsongen.

Sedan behöver du även några 9 fot tafsar med 0.17 - 0.18 spets och längre fram kan du skaffa dig några med 0.15 spets också för de riktigt små flugorna och skygg fisk.

Utöver detta, så behöver du skaffa en bra håv, något flyt medel för torrflugorna :http://www.flugor.se/kemikalier/flyt...fluge-gel-2366

En liten nagel klippare för att klippa av tafs bitar och knutar med. En "fisk bonkare" = en så kallad Priest, en peang som krok lossare och en midje väska eller flugfiskare väst att ha alla dina prylar i. Då har du bas tillbehören. Ha alltid någon form av glasögon på när du har en fluga på tafsen! Annars, om du har otur? Så kan du bli tvungen att åka till Akuten och träffa farbror Ögon kirurgen.

Kast öva med en liten garn tofs på tafsen. Då slipper du sabba tafs spetsen och undviker pisk smällar.

Till sen hösten i alla fall, så bör du skaffa en reserv rulle + en sjunk lina och 50 yards 20 pund backing lina. Backing lina = back up lina om du har en riktigt vild fisk på som som drar ut hela flug linan.

I synnerhet tidigt på våren och på sen hösten, behöver du komma ner djupt med flugan för att få tag på fisken.

Den här rullen duger gott som"Sjunk lina rulle" till en början: I storlek 4/6

http://www.dan-tackel.com/2195/flugl...sorts-sjunk-wf Klass 6 i fall att du väljer Redington #5 kitet?

Backing: http://www.dan-tackel.com/7233/backing-guideline

Ordning på linorna inne från rullens spole och ut:

Backing och sedan flug linan.

Lycka till med flugfiskare karriären!
          Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-20, 12:17.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Vad skulle Världen och FS göra utan våran Flugkung Jock Scott
            5 Stjärnor av 5 på den inköpslistan

Sen om du blir fast i Flugfisket, vilket du kommer bli vid första landade fisk....
            Då pratar vi Massor med roliga saker man kan införskaffa sig hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
            3 svar
            608 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
            2 svar
            134 visningar
            0 gillar