Halloj, jag fiskade 2 säsonger när jag var liten med fluga men fick aldrig fäste(troligen lärde jag mig aldrig kasta riktigt).
Nu har jag sug på att testa börja lite med fluga igen efter en del spinnfiskande och en kommande resa till Åre-trakten.
Förmodligen lite å-fiske och någon tjärn som kommer testas.
Då är min fråga om/vad man bör köpa för att kunna "testa lära sig" fiska fluga igen.
Läst massor om ett par set från tusenlappen och uppåt som jag funderar kring men är lite sugen på feedback om det är någon större skillnad i vad man köper.
Ex. skillnaden mellan Guidelines egna "Starter och Kispiox"?
Vad bör jag vilja ha för action i ett spö för det fisket jag kommer göra?
De olika set jag tittat på är :
Samtidigt finns det ju även ännu billigare alternativ att chansa på, men det är ju noll aningn vad man verkligen får(även om det finns solskenshistorier):
Anywho, tacksam för alla svar på hur jag ska tänka/vad som förmodligen blir bäst!
Tack
Johan
Nu har jag sug på att testa börja lite med fluga igen efter en del spinnfiskande och en kommande resa till Åre-trakten.
Förmodligen lite å-fiske och någon tjärn som kommer testas.
Då är min fråga om/vad man bör köpa för att kunna "testa lära sig" fiska fluga igen.
Läst massor om ett par set från tusenlappen och uppåt som jag funderar kring men är lite sugen på feedback om det är någon större skillnad i vad man köper.
Ex. skillnaden mellan Guidelines egna "Starter och Kispiox"?
Vad bör jag vilja ha för action i ett spö för det fisket jag kommer göra?
De olika set jag tittat på är :
Samtidigt finns det ju även ännu billigare alternativ att chansa på, men det är ju noll aningn vad man verkligen får(även om det finns solskenshistorier):
Anywho, tacksam för alla svar på hur jag ska tänka/vad som förmodligen blir bäst!
Tack
Johan
Kommentera