Släng på Reelmastern och däng lite för att känna om den känns för stor eller inte.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rulle till vision catapult #4-5
Collapse
X
-
Billig helstUrsprungligen postat av finafirren Visa inläggDanielsson dryfly
1500 kr kanske är ett bra pris för nämnd rulle men lite för dyr för mitt flugfiske som är ytterst sällsynt
Kommentera
-
Fishline har fint utbud. Gå in där o kolla. Leta efter rullar inom din budget. Jämför vikt, spoldiameter och bredd på spolenbredd. Bred storspole är trevligt då de blir bra plats för linan vilket gör att du kan tokveva in löslina vid behov utan o bry dig om linupplägg. Du vet att linan får plats oavsett. Kan va avgörande om du står där o inser att det inte räcker o bromsa linan med fingrarna. Tycker jag iaf.
Sen när du hittat en shysst rulle så kan du ju alltid kolla om den finns billigare på andra ställe.
Kommentera
-
Klart du ska ha en dryfly, med lite is i magen kan du få en begagnad på edge för en tusingUrsprungligen postat av stahre87 Visa inläggJag är känner mig vilsen. Eller rättare sagt jag kan inget.
Om jag vill ha en rulle som inte nödvändigt är mindre men lättare än reelmastern, vad har ni för tips då? Såg att 1000kr så här i rea tider är min budget
Mvh
Kommentera
-
Dessa är väl de jag hittar med nypris under 1000, som jag själv kollat på. Köpte dock en Vision GT begagnad senare.
Väldigt många som rekommenderar Danielssons rullar, precis som nämnts ovan.
Kommentera
-
Jag har kikat lite själv och hittat några kandidater;
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
|
8 svar
565 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg