Snälla ge mig råd om en rulle!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snälla ge mig råd om en rulle!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Finns ju ett komplett kit på Hi-sport för en femhundring.....
    fast är man prylbög så är man

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
      Köp en Loop flugrulle sen är det klart.
      Varför inte köpa Danielsson till mindre pengar?

FW eller Orginal, sjukt fina rullar.
      Fish On!

Kommentera

Jag skulle köpt en Danielsson Original - Jävla skön rulle. Dock ingen vanlig broms.
        Men how cares? man bromsar med fingret ändå

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Vilket BS om Danielsson och Loop. Själv har jag fångat blanklax på nära 20 pannor på en rulle som kostade strax över 500:-. Men det är klart, har man mer pengar än man behöver och inget att spendera dom på så....
          Får man fråga var du tagit lax på nära 20 pannor Nu blev jag sugen det är inte så vanligt det inte. Sen må det vara BS om Danielsson och Loop men du kan inte förneka att rullen förmodligen håller livet ut.
          Senast ändrad av DrMussla; 2007-08-31, 22:20.
          http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Hej.
            Danielsson Lv6nine, du har ett klass 6 spö och bör då han en wf7 lina.
            Och köper du en sån så behöver du nog aldrig mer köpa en ny, köp fler spolar om du köper nya spön eller om du vill ha olika linor.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Vision-Koma= Nice rulle med bra broms!

Kommentera

lätt danielsson! fw rullen som jag har är helt fantastisk. ett rent ekologiskt plus är ju att dem görs i sverige så köper du närproducerade varor så får du lite miljö för pengarna åxå vilket inte är dumt! du vet dessutom att de som gjort den åxå fått skälig lön vilket brukar generera kvalite. alltså danielsson= mycket för pengarna
                \(´--`)/[FONT="Arial Black"][/FONT]

Kommentera

Att sitta vid lägerelden med ett GLX och en LW i midsommarnatten efter avslutad fight med en av våra "bruna" är en upplevelse och ett minne att föra vidare till kommande generationer..........

Danielsson, made in Sweden.

Kommentera

Kanske någon skrivit redan iofs sök på flugsajterna du hittar något beggat garanterat personligen är jag tveksam till Loop (Danielssson) original den med de tre rullarna innuti spolen överarbetad konstruktion kräver försiktighet och service för att funka bra sköter man detta är den säkert utmärkt iofs.
                    Finns många alt. Danielsson är bra utan tvekan se till att du får en med klick när fisken rusar halva nöjet annars en bra tjuvfiskerulle lycka till
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av J.Ausmark Visa inlägg
                      Jag har flugfiskat ett tag men är lååångt från rutinerad i flugfiskets djungel.
                      Hade en Vision rulle som gick sönder idag. Måste köpa en ny men vill inte ha en likadan. Betalar gärna, men inte mer än 1500-2000kr. Vad skall jag kolla på. Funderar på en Danielsson och även på vision. Vet bara inte vilka som står för den kvalite dom utlovar. Alla säger har ju samma argument... tex..Bästa rullarna och mest prisvärda. Kikade på broman, loop och diverse andra. Är broman rullarna en ok rulle för mig som fiskar mindra öring och lax som är över och lite under 50 cm? Jag skiter i märket men vill ju ha en som inte är gjord av skräp.. Har ett klass 6 spö. Mvh Jocke
                      Köper du en Danielsson typ LW 6/9 (Light Weight 6-nine) så blir du inte besviken, det kan jag lova dig. Skall själv skaffa mig en sådan till mitt 13 fots, klass-7 tvåhandsspö (T&T).
                      Rullen rymmer ca 200m 20 lb´s backing och en WF 7 (flyt) eller WF 8 (sjunk).
                      Kanonbroms för tunna tafsar. Lätt rulle med hög finish och inte minst, hög kvalitet. Har fiskat ca 8 år med en 4seven, aldrig haft några problem med den (allt fjällfiske + allt havsöringsfiske i Norge). Dessutom, en svensk rulle som du lätt får servad av de flesta flugfiskebutiker eller hos Danielssons.
                      Tycker du den är för stor (men det kan behövas) så väljer du en 4-seven i stället. Rymmer då bara ca 100m 20 lb´s backing + WF 6 flyt/7 sjunk om det kan vara till någon hjälp (blir dessutom en ypperlig fjällfiskerulle).

mvh
                      Senast ändrad av Flodström; 2007-12-14, 20:57.
                      Mvh Flodström
                      Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      160 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      0 svar
                      85 visningar
                      0 gillar