Vadarköp - Tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadarköp - Tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vadarköp - Tips?

Hejsan,

Jag är på jakt efter vadare inför sommaren.
    Jag har inte köpt några vadare innan och har heller inte använt några.

Det finns ju en uppsjö olika märken i alla prisklasser och jag skulle behöva ha lite hjälp att välja.
    Ni som har vadare och är nöjda med dem får gärna säga vilka ni har och vad som är bra med dem.

När det kommer till pris så känner jag att jag hellre betalar för kvalité istället för att bli missnöjd senare!

Mvh,

Markus

Hej , jag har haft en uppsjö av olika märken. Att påstå att ngt märke är så mycket bättre än ngt annat tror jag inte på. Känns som om kvaliteten varierar inom samma märke o modell . För tillfället har jag guideline
    Alta och är nöjd med dem. Har haft patagonia rio gallego bra passform och funktion men tyvärr 2 snabba reklamationer. Har även provat Simms
    Jag fiskar mycket och allt i saltvatten det sliter hårt. Ibland håller de 3 år ibland går det åt 2 par per säsong. Dessa vadare tillhör det övre prisskiktet inte så att de nödvändigtvis är mer hållbara men bättre passform och funktion får du. Prova dig fram hos nån handlare bra passform är viktigt. Extra tjocka vid knä och underben kan va bra.
    Lycka till Peter b
    Senast ändrad av Peter B; 2018-06-21, 12:43.

Kommentera

Tack så mycket för bra information!

Vad rekommenderas; filtsula eller vanlig?

Kommentera

Filtsulor alla dar i veckan , finns också med dubbar/band.
        Enda gången det är riktigt halt är när jag går på land - på gräs och det lutar. Har blivit några obetalbara bananskalsrovor men det bjuder jag på.
        Jag har köpt via fysisk butik kanske lite dyrare men fått en service utöver garanti. Tror inte att jag fått gehör för reklamationer via nät på samma sätt som i butik - upp till var och en. Återkoppla gärna vad det blev och hur du upplever vadarna - good luck , Peter b

Kommentera

När det gäller vadarskor och valet mellan filtsula och gummisula så beror det nog på var du har tänkt använda vadare. En del ställen har förbjudit vadarskor med filtsulor (tror det förbjöds i gimån inför denna säsong som exempel). Jag vet inte riktigt vad du har för budget för vadarskorna, men om du vill ha något som passar alla underlag så kanske Korkers vadarskor är ett alternativ? De har utbytbara sulor. https://fishline.se/p/flugfiske/vada...-vadarsko.html

Mina första vadarskor hade filtsulor. De hade kanske något bättre grepp på stenar i vattnet, men var å andra sidan jobbigare att gå med på land och tyckte att filtsulan slets snabbt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
          7 svar
          402 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
          8 svar
          264 visningar