Hejsan, jag har haft min flugutrustning i min ägo ett par år nu, dock så har det inte blivit så mycket flugfiske då jag inte tycker jag är tillräckligt bra och har hyffsat dåligt tålamod när jag ser mina kompisar dra fisk efter fisk på spinnspö så oftast slutar det med att jag också tar fram spinngrejorna.
Jag har ett TravelPool 12 9' Line 6/7 spö och en Fenwick Eagle Large Artor 78 rulle.
Vad jag har för lina minns jag inte riktigt, det är någon vit skit iaf.
Jag tycker linan "krullar" ihop sig väldigt mycket på marken och inte lägger sig i ett rakt sträck i vattnet.
När jag t.ex. tittar på andra flugfiskare så har dem oftast linan snyggt och prydligt på marken nedanför utan att den krullar ihop sig och deras lina lägger sig fint över vattnet.
Är det fel på min teknik?
Är det nått fel på min lina?
Isåfall, kan jag göra någonting åt själva linan eller måste jag köpa ny samt har ni någon bra lina att rekomdendera till mig som ändå vet hur man kastar rätt ok fast vill ha en så lättkastad lina som möjligt?
är ute efter Havsöring / Abborre...
Jag har ett TravelPool 12 9' Line 6/7 spö och en Fenwick Eagle Large Artor 78 rulle.
Vad jag har för lina minns jag inte riktigt, det är någon vit skit iaf.
Jag tycker linan "krullar" ihop sig väldigt mycket på marken och inte lägger sig i ett rakt sträck i vattnet.
När jag t.ex. tittar på andra flugfiskare så har dem oftast linan snyggt och prydligt på marken nedanför utan att den krullar ihop sig och deras lina lägger sig fint över vattnet.
Är det fel på min teknik?
Är det nått fel på min lina?
Isåfall, kan jag göra någonting åt själva linan eller måste jag köpa ny samt har ni någon bra lina att rekomdendera till mig som ändå vet hur man kastar rätt ok fast vill ha en så lättkastad lina som möjligt?
är ute efter Havsöring / Abborre...
.. att dom bara är blykastare och vad du håller på med är fiskets motsvarighet till formel 1 
Kommentera