Flugspö för kustfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugspö för kustfiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugspö för kustfiske.

Hej tänkte prova på att flugfiska lite havsöring nästa år och behöver ett lite grövre spö än jag har till det.
    Någon som kan tipsa om ett klass 7spö som ligger nånstans mellan 1500-2500kr? Eller vad brukar ni själva köra med?
    Senast ändrad av Appehl; 2019-10-25, 11:44.

9 fots klass sju är riktigt allround. Vision onki och guideline elevator är 2 populära spön i den klassen. Åk och provkasta om möjligt och ta den du gillar mest. Annars går det ofta att fynda begagnade premiumspön.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
      9 fots klass sju är riktigt allround. Vision onki och guideline elevator är 2 populära spön i den klassen. Åk och provkasta om möjligt och ta den du gillar mest. Annars går det ofta att fynda begagnade premiumspön.
      Ja tänkte åka inom en butik o se vilka av guidelina spöna dom har inne, är väl exp5 eller elevate som jag är sugen på.
      Funderar även på sameos opal streamer fast blir väl lite svårare o klämma på det innan köp

Kommentera

Hej , vet inte var du håller till i landet , men jag kan tipsa dig om att Wittlocks i Halmstad har höstmässa i butiken lördag 30/11. Då finns flera utställare och massor av olika märken av flugspön att botanisera bland , väldigt stor sortering. Återkommer med en blänkare om mässan med exakta öppettider men brukar va 10 - 15(16).
        I butiken finns väldigt kunnig personal med massor av personlig erfarenhet från flugfiske i Norden men också Skottland och Kanada.
        Peter b

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          Hej , vet inte var du håller till i landet , men jag kan tipsa dig om att Wittlocks i Halmstad har höstmässa i butiken lördag 30/11. Då finns flera utställare och massor av olika märken av flugspön att botanisera bland , väldigt stor sortering. Återkommer med en blänkare om mässan med exakta öppettider men brukar va 10 - 15(16).
          I butiken finns väldigt kunnig personal med massor av personlig erfarenhet från flugfiske i Norden men också Skottland och Kanada.
          Peter b
          Det låter intressant, en liten bit o köra för mig men kan ju kanske va värt det

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
          7 svar
          402 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
          8 svar
          269 visningar