tvåhandsutrustning.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tvåhandsutrustning..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tvåhandsutrustning..

hej. jag har nyss köpt ett tvåhandsspö. vision 3zone dh 1289 (12,3 fot 8#9) kan någon hjälpa mig i djungeln ang alla klumpar mm. vad ska man satsa på.. det finns ju flera tillverkare som har paket med 4 utbytbara tippar och på så sätt kan man ju byta till det som är bäst just då.. vad kan man rekomendera för klumpvikt på ett sånt spö..mmm tacksam för svar..

mvh. peter

Klumpvikten kan jag inte men ring till en bra butik. Ska du fiska underhandskast så måste du även kapa linan så den passar din kaststil.
    Skitfiske.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

en klass 8-9 klump bör ligga runt 28-30gr..vision ace är en bra klump likaså guideline powertaper..loop har oxå bra klumpar..jag skulle satsa på att köpa flera klumpar i stället för att köpa en multitip lina..kolla även efter loop adapted klumpen den gammla men då ska du ta 13,2 fots klass 9/10 den väger 29gr bör finnas att köpa billigt både nytt å beg

Mvh Larssa

Kommentera

28-30gram lät tungt för det spöt.
        G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

RIO har en skitfin klumplina med utbytbara spetsar. Kastar som en kanon och fina densiteter på spetsarna.

Kommentera

tycker inte att det är tungt med 28-30gr men det är ju också en smaksak..jag har legat på dom vikterna på mina #8-9 spön,tfo pro 12,6 och Guideline LPXe 3-del 12ft6-#8/9..förästen väger både loops och visions nya färdigkapade klumpar #8-9 28 och 30gr

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
            8 svar
            541 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Classe69  
            Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
            3 svar
            574 visningar
            0 gillar