Greys - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Greys

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Greys

tjenare alla fiskefreaks, skall införskaffa flugfiskeprylar till gädda, Blir nog greys produkter eftersom jag har lite kontakter där, nu till frågorna . vilken klass på spö o rulle rekomenderas,olika typer av linor mm Tacksam för svar vh Mattias

Ursprungligen postat av flua Visa inlägg
    tjenare alla fiskefreaks, skall införskaffa flugfiskeprylar till gädda, Blir nog greys produkter eftersom jag har lite kontakter där, nu till frågorna . vilken klass på spö o rulle rekomenderas,olika typer av linor mm Tacksam för svar vh Mattias
    Fråga din kontakt, antar att han har bäst koll på deras prylar, speciellt då de inte har varit så lätttillgängliga här i Sverige.

Men dom verkar ha riktigt trevliga prylar!
    Senast ändrad av Flodebanan; 2007-10-28, 22:35.
    sigpic

Kommentera

vänta lite tills mattias har snickrat färdigt...

annars, klass 8, kanske en 9.
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

körde 8 innan, men tyckte det var piss i motvind och stora sugande flugor, sjukt mycket bättre med 9a. Kör ett loop blue line salt, riktigt bra kraft. Köp 9, ingen skillnad i drillning ändå.

Kommentera

Jag kör klass 6/7 på gädda vilket är lågt men det funkar bra ändå. Det är samma spö som jag fiskar HÖ med. Många som fiskar gädda kör spön i klasserna 7/8 eller 8/9 men jag kan tycka att det är lite väl tungt. Men eftersom jag förmodligen ska börja fluga i Florida så funderar jag på att köpa en 8/9 till det fisket och ha det till gädda med. Med en 8/9:a kan man onekligen tackla hård vind bättre (och Tarpon ).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
          8 svar
          565 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Classe69  
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
          3 svar
          592 visningar
          0 gillar