Vilket spö är "bäst"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö är "bäst"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket spö är "bäst"?

Hej på er.
    Jag är inte helt säker på de olika serierna i loop`s sortimang. Kan någon hjälpa mig definera och rangordna deras gula, gråa, blåa och svarta serie? Tex. vilken serie är generellt den dyraste osv, samt vilka egenskaper utmärker de olika serierna?
    (Det gäller främst deras lättare klasser...)
    Tacksam för lite hjälp.

de serierna är utgångna nu, fast det visste du kanske?

http://www.looptackle.com/website1/s...34/2/index.php här är deras nya serier.

Här är dock från gamla serien. Med prisklasserna för klingor. Då ser du hur de låg till.

Jag har ett blueline salt 9,6" #8 som jag älskar till gädda och havsöring. Snabbt med en otrolig styrka.

Har känt på yellowline och tycker de är rent för mjuka och långsamma för min smak. De andra serierna har jag inte själv någon större kolla på iaf.

Kommentera

Jodå, jag vet att de inte säljs nya längre.. Men det är ju inte allt man köper nytt i fiske-shoppen...
      Tack för svar.
      Fler med erfarenhet och åsikter om spöna får gärna fortsätta tråden...

Kommentera

Det spö som du trivs bäst med är det bästa.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
          Det spö som du trivs bäst med är det bästa.
          Jo men eftersom han kanske inte har tillgång till att prova alla då de är utgångna kan det vara lämpligt att fråga efter egenskaperna.

Kommentera

Tycker deras spön är bra utom de blå. Hade ett par blue salt (#7 #8 #12) och det var det okänsligaste spöna jag nånsin fiskat med. Kände på ett par andra "riktiga" saltvattensspön och de var bra mycket skönare...
            Vanliga blueline är fina, yellowline tror jag inte du ska satsa på om du inte gillar riktigt mjuka spön.

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
              Tycker deras spön är bra utom de blå. Hade ett par blue salt (#7 #8 #12) och det var det okänsligaste spöna jag nånsin fiskat med. Kände på ett par andra "riktiga" saltvattensspön och de var bra mycket skönare...
              Vanliga blueline är fina, yellowline tror jag inte du ska satsa på om du inte gillar riktigt mjuka spön.
              Blueline salt är inte inte okänsligt. Det är kraftfullt. Det är till för stora gäddflugor och stora starka fiskar. Det är det allra bästa gäddflugspö jag känt på, och jag har själv ägt 3 st, samt provat otaliga. Står du sedan på kusten i 15 m/s motvind, klarar du pressa ut mycket lina. Det är ett riktigt gott spö och jag kan inget annat än rekommendera det!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                Blueline salt är inte inte okänsligt. Det är kraftfullt. Det är till för stora gäddflugor och stora starka fiskar. Det är det allra bästa gäddflugspö jag känt på, och jag har själv ägt 3 st, samt provat otaliga. Står du sedan på kusten i 15 m/s motvind, klarar du pressa ut mycket lina. Det är ett riktigt gott spö och jag kan inget annat än rekommendera det!
                Av mina erfarenheter från blåsiga Tobago där jag fått testa en hel del saltvattenspön så som T&T, Scott, Hardy, G.Loomis mfl. tycker jag Loop Blue line saknar känsla. Det är mest styvt. Men det klart jämför man med spön som kostar 2-3 gånger mer så bör det vara skillnad.

Men smaken är olika från person till person så man bör testa spöt innan man köper ett.

/Johan

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
                  Men smaken är olika från person till person så man bör testa spöt innan man köper ett.

/Johan

Jag håller helt med dig. Därför jag gillar det, och du ratar det. Till mitt fiske är det super, men jag har många andra spön för andra fiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  146 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jansson00  
                  Arbetar...
                  X