Vad flugfiskar du med ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad flugfiskar du med ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskar med, Spön : Fjällsländan #6-7 , och Bäcksländan #5
    Rullar : enbart Danielsson : Dry-fly , Nymph W
    Linor : ?? Nja .... en tre fyra st /spö olika som passar mina spön till 100% (vet ej fabrikat + hemma knåpade)

På väg att inköpas nu : ett nytt Gäddspö och ett tvåhand Lax-påk
    vi får se vad det blir ? butiken i byn håller på att sälja ut Loop spö nu

(Sedan finns i källaren : ett G-Loomis och två Sage som resrevspön )
    Senast ändrad av Orsa; 2008-04-06, 15:41.
    Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Alltid kul att se vad folk har och byta erfarenheter ang utrustning? Kör du i maskerad bil och bor i ett maskerat hus där du inte släpper in någon också?

Så trevligt att just du, Flodebanan svarar på mitt fina inlägg. Så kul att du motiverar dig så bra.

Jag kör inte i maskerad bil, bor inte i maskerat hus men släpper in någon, ja det kan stämma att det inte händer så ofta. Mest Jehovas som ringer på...

Jättetrevligt att byta erfarenheter och åsikter mm om fiskeutrustning... Men här skriver man som på en lista där man får se vad man har. Inga motiveringar eller rekomendationer om utrusning eller liknande. Om jag så grymt gärna vill se vad det finns för utrustning att fiska med går det mycket fint att surfa runt på diverse fiskebutikers hemsidor. Då får man även se bilder på grejorna(inte dåligt dä it!). Så det känns som ditt inlägg var mycket befogat.

Not.

Men vill du snacka om fiskegrejor så är jag på. Då jag inte är upptagen med att fiska alltså. För jag själv tycker det är mer givande än att hugga på folk här på internet, vilket jag ser att du gör dagligen.
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
        Spö, rulle, lina och fluga.

Har aldrig fattat såna här trådar. Är det för att man ska skryta om sin dyra fiskeutrustning, eller?
        Jopp, du har fattat poängen!

Loop adventure kitet, #5 kör jag med, har även ett sketet från jula som används av sambon eller vänner när jag lyckas få med dom ut!

Kommentera

Ett trevligt Vision-spö (glömt namnet) och en Danielsson Original rulle. Kör också med en Vision Koma rulle, jäkla bra rulle för pengarna.
          Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Alltid kul att se vad folk har och byta erfarenheter ang utrustning? Kör du i maskerad bil och bor i ett maskerat hus där du inte släpper in någon också?
            Hahahaha - Så rätt !
            Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Spö : X antal finns det...men kör på Vision.. älskar mina GT4 SW #9 samt GT four seatrout #7

Rullar: Visions GT rullar. samt 1 Broman rulle

Linor: Vision all the way

Summa summarum:

Vision roxxs

Kommentera

Så trevligt att just du, Flodebanan svarar på mitt fina inlägg. Så kul att du motiverar dig så bra.

Jag kör inte i maskerad bil, bor inte i maskerat hus men släpper in någon, ja det kan stämma att det inte händer så ofta. Mest Jehovas som ringer på...

Jättetrevligt att byta erfarenheter och åsikter mm om fiskeutrustning... Men här skriver man som på en lista där man får se vad man har. Inga motiveringar eller rekomendationer om utrusning eller liknande. Om jag så grymt gärna vill se vad det finns för utrustning att fiska med går det mycket fint att surfa runt på diverse fiskebutikers hemsidor. Då får man även se bilder på grejorna(inte dåligt dä it!). Så det känns som ditt inlägg var mycket befogat.

Not.

Men vill du snacka om fiskegrejor så är jag på. Då jag inte är upptagen med att fiska alltså. För jag själv tycker det är mer givande än att hugga på folk här på internet, vilket jag ser att du gör dagligen.
                Håller med Flode. Om du inte tycker tråden ger dig något så skit i den. Du bad ju om att få en sådan kommentar. Du menar att tråden inte tar upp utrustningen, men den kan ju leda till det...

Jag tycker sådana här trådar är skitroliga, måste du förstöra det då eller? Jag blir inte avundsjuk, för till skillnad mot vissa, kan jag glädjas med människor som har utrustning de trivs med, om den så kostat 1000kr eller 10000kr.

Själv har jag:

Spön: 1-2# Hilevel, 3# Scott, 5# Sierra, 6# Sage rplxi, 8# Loop BlueLine Salt, 8# Scierra, 9# Vision
                Rullar: Okuma, Loop Evotec LW 4-7, Orvis Rocky Mountain, + några andra för det tyngre samt lättare fisket, men kommer ej ihåg namnen eller märke på dem.
                Linor: Alla möjliga, men favoriter är Tricast med cleartip, samt en Aircel Flyt.
                Senast ändrad av Guest; 2008-03-24, 00:21.

Kommentera

Spö, rulle, lina och fluga.

Har aldrig fattat såna här trådar. Är det för att man ska skryta om sin dyra fiskeutrustning, eller?
                  Jasså du med!

Personligen bryr jag mig inte särskilt mycket om rullen utan snarare spöt och linan. Jag har inga speciellt dyra flugprylar då jag inte tycker det behövs.
                  Men många människor älskar det där lilla extra, kanske en fin rulle - vilken i sig inte garanterar mer fisk utan snarare en skön känsla av precision, vacker design etc... Precis som någon köper en B&O stereo istället för en Sony.
                  Att klanka ner på dem tyder bara på avundsjuka - låt dem köpa det dem vill och gläds med dem istället!!!
                  Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Okej för att hjälpa er analfabeter som gärna hackar på mitt inlägg kan jag säga att jag inte klagat eller visat något misstycke för dom som vill skryta med sin fiskeutrustning. Avundsjuk? Vet ni vad jag fiskar med? Heh... Ett par stycken dock har läst mitt inlägg och så trevligt svarat att det är för att det är coolast att ha dyra grejer. Flugfisket har alltid varit sådant, och kommer nog alltid vara. Ett fiske som är lite mer än andra fiskemetoder. och är man inte fin i kanten får man köpa sig utrustning så andra tror att man är det...

Edit: Det gäller förstås inte alla flugfiskare... Men har ni aldrig sett detta fenomen så har ni nog inte träffat så många flugfiskare....
                    Senast ändrad av Morta; 2008-03-24, 08:45.
                    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Jag använder inte min flugutrustning. Inte om jag verkligen vill fiska. Har jag behov att höja blodtrycket skulle jag kunna ta fram den och börja illfänas med kroppen.

Spöet är ett 2-delat 9' Bäcksländan II #5/6.
                      På den tillhörande rullen sprack bromsreglaget av medan det stod med bromsen lättad i skåpet. Inbyggd spänning i plasten?
                      Jag har nu en svart rulle i metall på vilken det står ingraverat Fisch & Fang No 206. Det finns en lilarosa centrumskruv på den. Rullen rymmer mycket mer än den gamla Bäcksländanrullen i plast. Rullen saknar egentlig broms men har något slags övervarvningsskydd för spolen inbyggt.
                      Linan är en noname gulgrön flyt WF #6
                      Backing är en tidig gul flätlina från Berkley.
                      Flugorna finns i grå plast askar med slitfoam.

Frågan är väl om de här prylarna kommer att användas. Jag fiskar ju hellre.
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      184 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      1 svar
                      301 visningar
                      0 gillar