Lol, var och handlade idag och kom hem med flugprylar för 6,5k, shit vad ska tjejen säga. Då fick jag förvisso vadare och skor också.
Blev ett enhands 9fots linklass 8 spö Guideline och rulle i samma märke,
Försäljaren (tror han var från Guideline) tyckte att jag skulle slå till på ett tvåhandsspö till Mörrumsfisket men att ett enhands också skulle funka, inte blev det bättre när grannen tittade ut när jag provkastade lite på gården och sa "det där ser för tunnt ut för mörrum", trodde jag skulle skita ner mig.
Jag motiverar valet med att jag trots allt kommer använda det mer till kustfiske och att jag antagligen inte kommer häcka i Mörrum så mycket. Men det gnager i mig att jag kanske valt fel.
Jag fick en kraschkurs i flugfiske (har ju som sagt knappt nån erfarenhet) och jag skall ut och testa på egen hand när vinden lagt sig lite. Men när han visade så använde vi klump men när jag fick grejerna verkar det inte sitta nån klumplina på rullen, bara tafs och backning(??? har noll koll på terminologin sorry).
Försäljaren pratade mycket om olika linor,tafsar och grejer och jag kan inte säga att jag fattade hälften men att jag skulle byta tafs till en annan typ när jag kom dit fattade jag, shit låter som en fyraåring detta men jag är verkligen förvirrad. Måste ut och testa nu när hans råd fortfarande sitter i (styv handled, inte snärta etc) men undrar hur jag ska klara mig utan klump.
Vet inte vad jag vill ha för svar egentligen, jag tar ett bad nu, hehe...
HAhahah fan va skönt. " jag hade tänkt och lägga 2000kr på grejer".
"Lol, var och handlade idag och kom hem med flugprylar för 6,5k, shit vad ska tjejen säga."
Du kan ställa in dig i ledet hos oss fiskemissbrukare!!
Sitter främst och undrar över vad jag behöver mer nu när jag ändå gjort av med alla pengar, en håv är ju bra, speciellt om det bara är jag som ska vada, men det är ju inte så dyrt, frågan är bara om jag ska ha en stor laxhåv på mig, den tar ju lite plats...
Väst behöver man väl bara om man har tonvis med flugor va? Jag har bara ett par nävar men undrar lite vad man ska ha på överkroppen, det är ju inte helt varmt än.
En pipa ska jag införskaffa, möjligtvis även nån form av huvudbonad.
Jag återkommer med fler funderingar vartefter jag inser hur illa jag ligger till.
Denna tråd kommer ju bara bli OT nu men det är ju mitt eget val eftersom jag redan handlat grejerna.
Undrar fortfarande hur tjejen ska reagera, efter 19 så vet vi...
Sitter främst och undrar över vad jag behöver mer nu när jag ändå gjort av med alla pengar, en håv är ju bra, speciellt om det bara är jag som ska vada, men det är ju inte så dyrt, frågan är bara om jag ska ha en stor laxhåv på mig, den tar ju lite plats...
Väst behöver man väl bara om man har tonvis med flugor va? Jag har bara ett par nävar men undrar lite vad man ska ha på överkroppen, det är ju inte helt varmt än.
En pipa ska jag införskaffa, möjligtvis även nån form av huvudbonad.
Jag återkommer med fler funderingar vartefter jag inser hur illa jag ligger till.
Denna tråd kommer ju bara bli OT nu men det är ju mitt eget val eftersom jag redan handlat grejerna.
Undrar fortfarande hur tjejen ska reagera, efter 19 så vet vi...
7 minuter kvar...Håller tummarna
Du kan väl hålla dig i den här tråden så länge. Det komer ju inte att bli så avancerat än på ett tag.
A bad days fishing is better than a good day at work.
Nu är katten ur säcken (21:11), vi kom inte in på exakta siffror men jag motiverade det med att jag varit så duktig och gått och jobbat varannan helg, vilket jag faktiskt har gjort trots att jag studerar.
Så långt allting lugnt alltså, inga brustna hjärtan eller brutna förlovningar ännu...
Egna flugor? Jag som hade det som en positivt grej, tror jag sa nåt i stil med "man kan ju göra en del själv me" och pekade mot planosarna i hörnet fyllda med förädlat trä och expoy som kostat en och annan csn-krona.
Nu har du ju köpt flugspö, resten brukar komma efter. Jag vägrade prova flugspö för 15 år sen för " det är för dyrt, jag kommer inta att ha råd" om det skulle visa sig vara roligt. Det var kul och nu sitter mnan här. Binder, bygger spön, umgås med likasinnade på nätet vintertid, åker till norge, köper, binder bygger...
Hoppas inte jag skrämde upp dig, det är en kul och trevlig värld vi lever i.
A bad days fishing is better than a good day at work.
Tyckte jag blev knäpp när jag upptäckte jerkeriet men detta har jag ju inte sett maken till. Återstår att se om jag trillar ner i det fullständigt. Förvänta en uppdatering i tråden när jag varit ute på mitt första torrpass, dessutom ska jag ta mig ett snack med den där grannen...
Kommentera